ضرورت اهتمام دانشگاه‌های کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان این که چین در زمینه هوش مصنوعی سرآمد دنیا است، گفت: ارتباطات فناوری به این معنا است که هر کدام از دانشگاه‌های کشورمان باید در حوزه فناوری‌های پیشرفته اهتمام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نشست تخصصی همکاری‌های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی ایران و چین، سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم، معاونان وی، معاونان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و تنی چند از مقامات سایر دستگاه‌های مرتبط در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.

غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با تاکید بر اینکه چین مسیر توسعه اقتصادی، فنی و علمی خود را در ۲۵ سال اخیر پیدا کرده است، اظهار کرد: شتاب رشد و توسعه چین بسیار حیرت‌آور است و در طول قرن اخیر کشوری نبوده که از چنین رشد شتابنده‌ای برخوردار باشد و اینکه چگونه راه خود را پیدا کرده است باید در گروه‌های علمی ما مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: چین در مسیر توسعه اقتصادی و فنی اولویت‌دهی را به برنامه‌های کلان خود داده است و اولویت اول خود را تولید قرار داده و ارزش افزوده تولید را پشتوانه فناوری پیشرفته کرده و سپس به توسعه علمی پرداخته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در ادامه تصریح کرد: کشور چین تمام یافته‌های مالی فناوری را پشتوانه توسعه و پیشرفت نموده و لذا ارتباط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولویت باید در حوزه فناوری‌های پیشرفته باشد. چین در زمینه هوش مصنوعی سرآمد دنیا است و ارتباطات فناوری به این معنا است که هر کدام از دانشگاه‌های کشورمان باید در حوزه فناوری‌های پیشرفته اهتمام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از پژوهشگاه‌های ما نقاط قوت عرصه علم و دانش به شمار می‌روند که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید از طریق همین پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها اولویت کاری خود را به فناوری پیشرفته بدهد و با این هدف با کشور چین ارتباط برقرار شود و حتی تبادلات هم‌سطح انجام شود. در حقیقت کشور چین برای ما یک فرصت به شمار می‌رود که باید با برنامه‌ریزی دقیق از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =