معاون وزیر علوم: دغدغه نمایندگان مجلس فنی و علمی نیست

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه دغدغه‌های نمایندگان مجلس درباره طرح ساماندهی آموزش عالی فنی و علمی نیست، گفت: نمایندگان یکسری دغدغه‌های شهری دارند که منشا آنها رقابت‌های درون شهری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی در راستای کیفی‌سازی دانشگاه‌ها و کاهش هزینه‌های سربار در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است اما در مسیر اجرای آن موانع زیادی ایجاد شده است. برخی نگاه‌های منطقه‌ای که نمایندگان مجلس دارند یکی از موانع اجرای این طرح بوده است؛ چنانچه در هفته گذشته یکی از 2 کارت زردی که وزیر علوم در مجلس دریافت کرد در ارتباط با اجرای همین طرح بود.

غلامحسین رحیمی در ارتباط با این موضوع به ایسکانیوز گفت: ما با مجلس و کمیسیون آموزش که کمیسیون اصلی مرتبط با وزارت علوم است؛ رابطه بسیار خوبی داریم. خارج از موضوع ساماندهی آموزش عالی هم رابطه بسیار خوبی با نمایندگان داریم. البته نمایندگان در بحث ساماندهی دغدغه‌های خاص خود را دارند که ما باید اینها را توجیه کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: البته این دغدغه‌ها فنی و علمی نیست و یکسری دغدغه‌های شهری است که منشا آنها رقابت‌های درون شهری است. من با نمایندگان مختلف صحبت کرده‌ام؛ وقتی بحث علمی و کارشناسی درباره تصمیمی که برای ساماندهی مطرح می‌شود؛ اکثر نمایندگان می‌گویند که ما اینها را قبول داریم اما مشکلاتی در شهر وجود دارد و به خاطر همین نمی‌توانیم همراه این طرح بشویم و پاسخ برخی گروه‌ها را در داخل منطقه بدهیم.

رحیمی با بیان اینکه ما سعی می‌کنیم هم طبق مصوبه کار را جلو ببریم و هم بحث اقناعی را با نمایندگان مجلس داشته باشیم؛ عنوان کرد: البته تعداد خیلی کمی از نمایندگان هستند که این دغدغه را دارند؛ چون تعداد کل شهرهایی که موسسات‌شان شامل طرح ساماندهی می‌شود؛ کمتر از 40 شهر در کل کشور است.

وی با اشاره به اینکه این فضا توسط تعداد محدودی از نمایندگان محترم ایجاد می‌شود، گفت: دغدغه آنها هم باید مورد توجه قرار گیرد و ما باید صحبت‌های آنها را بشنویم که البته صحبت‌های زیادی هم شده است و ادامه دارد.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ طرحی در کشور بدون مانع اجرا نمی‌شود و حتی طرح‌هایی که در مجلس مصوب می‌شوند هم در زمان اجرا با موانع بسیاری مواجه می‌شوند. با این همه اصل مصوبه ساماندهی آموزش عالی، خوشبختانه در مراجع مختلف کشور مورد تایید قرار گرفته است و ما هم آن را با قدرت جلو خواهیم برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =