مناظرات انتخاباتی جای دورغ و تهمت نیست/ مردم فریب حرف‌های پوپولیستی کاندیداها را نمی‌خورند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید در مناظرات انتخاباتی کلیدی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های خود را بدون ابهام و کلی‌گویی مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با پایان مهلت ثبت نام نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور، انتظار برای رویارویی کاندیداهای تائید صلاحیت شده در کارزار مناظره‌های تلویزیونی بیشتر شده است. مناظره‌هایی که در دو دوره برگزاری آن در سال‌های 88 و 92، 96 حاشیه‌ها و جذابیت‌های خاص خود را داشته است.

سیدمحمدحسین موسوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به پخش مناظرات انتخاباتی از رسانه ملی بیان کرد: مناظره تلویزیونی یا گفت‌وگو با محوریت انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است و در یک ارزیابی کلی می‌توان گفت که به بخش‌هایی از این مناظرات باید نمره غیر قابل قبول و به جاهایی نمره قابل قبول داد.

وی با بیان اینکه برگزاری مناظرات انتخاباتی یکی از برنامه‌های مهمی است که مردم و نامزدهای ریاست جمهوری برای آن بسیار اهمیت قائل هستند، گفت: کاندیداها به خوبی متوجه هستند که مناظرات تلویزیونی یکی از بهترین فرصت‌ها برای کسب رای از مردم است. 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با تاکید بر حفظ اخلاق انتخاباتی در مناظرات انتخاباتی در صدا و سیما عنوان کرد: ولی به دلیل اینکه متاسفانه بارها از سوی نامزدهای ریاست جمهوری شاهد این بودیم که در مناظرات یکسری گفت و گوهای رد و بدل می‌شود که اصلاً در چارچوب اخلاق و قانون گنجانده نمی شود؛ و به کرات شاهد بودیم که صحبت هایی همراه با تخریب، دروغ، افترا و ترساندن مردم از رقیب گفته شده است.

مناظرات انتخاباتی محلی برای تهمت‌پراکنی نیست

وی با طرح این پرسش که در مناظره جای گفتن چه صحبت‌هایی است؟ گفت: در مناظرات تلویزیونی ریاست جمهوری باید کلیدی ترین و مهم ترین صحبت ها بدون ابهام و کلی‌گویی مطرح شود مانند ارائه کارنامه و برنامه‌های دقیق کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف اقتصاد، فرهنگ، سیاست، مدیریت باشد. 

موسوی با انتقاد از اینکه پخش مناظرات انتخاباتی از رسانه ملی جایی برای دروغ، تهمت و تخریب نیست، گفت: ولی بارها شده که از سوی یک سری نامزدها که بعدها حتی در مسند ریاست جمهوری قرار گرفته اند، شاهد این بی‌اخلاقی‌‍های انتخاباتی بودیم. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: بی‌اخلاقی انتخاباتی شاید برای یک سری از نامزدها پیروزی‌های کوتاه مدت داشته باشد ولی توأمان یک ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری به امنیت روانی  مردم وارد خواهد کرد. این ضربات که متاسفانه به صورت متعدد در سال‌های متمادی صورت گرفته مردم را نسبت به حاکمیت و نظام مقدس بدبین کرده و در نتیجه امید مردم را متزلزل می‌کند. این دقیقاً هدفی است که دشمنان انقلاب از بدو تولد تا حال حاضر دنبال و پیگیری می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری تذکرات متعدد به نامزد ها داده شده که حرف‌های خارج از چارچوب و خلاف اخلاق در مناظرات تلویزیونی زده نشود ولی متاسفانه شاهد بی اعتنایی یه عده از نامزدها بودیم.

به گفته موسوی،  مردم ایران بعد از گذشت ۴۲ سال و شرکت در انتخابات متعدد دیگر نباید فریب یکسری حرف‌های پوپولیستی که در مناظرات زده می‌شود را بخورند و به گویندگان این حرفا رای بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم با توجه به صحبت‌ها و برنامه‌هایی که از سوی نامزدها ارائه می‍شود؛ به صورت دقیق، عملیاتیو کارشناسی اقدام به دادن رای کنند تا  هر چه زودتر شاهد تغییر و تحول در وضع موجود باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098392

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =