عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها مبتنی بر اسناد بالادستی و برنامه‌های کلان ملی باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با اشاره به اهمیت انجام اقدامات فرهنگی در حوزه آموزش عالی، گفت: عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها باید همواره مبتنی بر اسناد بالادستی و برنامه‌های کلان ملی، همچون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در پنجاه و پنجمین نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که به صورت برخط برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی گفت: حوزه امور فرهنگی با توجه به ظرافت و حساسیتی که دارد نیازمند تلاش و وقت‌گذاری مستمر است و البته طی سال‌های اخیر کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام شده است که قابل ملاحظه و شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید در حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها بر روی اموری متمرکز شویم که موجب مشارکت گسترده دانشجویان در عرصه انتخابات شده و توجه به این تکلیف ملی در اولویت قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای انجام اقدامات فرهنگی وجود دارد، اظهار داشت: دانشگاه‌های بزرگ در این عرصه دارای تجارب ارزشمندی هستند و جمع‌آوری و تلفیق و تدوین این تجارب و به اشتراک گذاشتن آن در بین دانشگاه‌های جوان که با انرژی هستند بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

 غلامی تاکید کرد: مبنای عملکرد دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی، باید توجه به اسناد بالادستی و کلان ملی همچون سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشد. البته برنامه‌های کلان نیز پس از مدتی نیاز به بازنگری دارند اما در مقیاس ملی باید مورد توجه قرار گرفته و بر مدار آن اقدامات برنامه‌ریزی و مدون شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: به فعالیت‌های فرهنگی باید به عنوان فعالیت‌های تربیتی توجه داشته باشیم. چرا که ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای دوران تحصیلات آموزش عالی در شخصیت دانشجویان بسیار اثرگذار است و این مهم بخش مهمی از تربیت نسل تحصیل‌کرده است که البته بعضاً در مورد آن غفلت شده است.

وی افزود: تربیت دانشگاهی و اسلامی ما به ویژه در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افتخارآمیز بوده است و برای رسیدن به شرایط مطلوب و بهبود وضع موجود باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات بهره جست.

غلامی همچنین با اشاره به دستاوردها و تجربیات کسب شده ارزشمند در برگزاری امور فرهنگی در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: این دستاوردها را نباید کنار گذاشته و یا به فراموشی بسپاریم چرا که ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است تا مشارکت همه دانشجویان چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری مورد استفاده قرار گیرد.وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود تاکید کرد: اعتقاد دارم در طراحی و فعال‌سازی سامانه‌های فرهنگی، باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده شود. چرا که این دانش و فناو.ری بومی جزو سرمایه‌های ملی است و حتماً باید مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =