مناظرات به ۵ مناظره افزایش یابد/ کاندیداها از زبان بدن بهتری استفاده کنند

رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران پیشنهاد داد که با توجه به وجود شرایط کرونا و فراهم نبودن برگزاری تجمعات انتخاباتی تعداد مناظرات به پنج مناظره افزایش یابد.

محمد اکرمی؛ رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که کاندیداها  برای جلب اعتماد مردم باید چگونه عمل کنند، گفت: کاندیداها باید در جهت افق روشن آینده و اصلاح امر تلاش کنند. باید همه کسانی که خود را در معرض رای مردم قرار داده‌اند یکبار به قانون اساسی مراجعه کنند؛ مردم زمانی که می‌بینند حجم انبوهی کاندید شده‌اند و انتظارات بسیاری در مردم ایجاد می‌کنند اما به آن عمل نمی‌کنند، دچار آسیب جدی ذهنی می‌شوند. 


او بیان کرد: به نظر من اگر کسی بخواهد کاری انجام دهد، شرایط آن فراهم است اما برای کار نکردن بهانه‌های متعدد وجود دارد. اگر ما سیستم حزبی خود را درست کنیم و افراد به تدریج و با تلاش بالا بیایند و کارنامه عملکردی مدیرانمان دقیق‌تر و محاسبه‌گرانه‌تر باشد، به علاوه هرکسی خود را بهترین و نقطه پرگار عالم نداند، اصلاح اتفاق خواهد افتاد. 
اکرمی معتقد است مناظره اول به بی‌اعتمادی‌ها دامن زد.

او ضمن اشاره به اهمیت وجود مشاوران کارآمد در کنار کاندیداها بیان کرد: به نظر من رسانه ملی می‌تواند در این جهت نقش بهتری ایفا کند. مناظره اول نه تنها به اعتمادسازی کمک نکرد بلکه بی‌اعتمادی را تشدید کرد. به نظر من مشاوران هر کاندیدا باید درخصوص مناظرات بیشتر به نماینده‌ها مشاوره دهند. این‌ها در کارزاری ورود کرده‌اند که ممکن است در آن دقت کافی نداشته باشند. ای کاش مشاوران درخصوص زبان بدن اطلاعات بیشتری به کاندیداها می‌دادند.

 
رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران پیشنهاد داد تا تعداد مناظرات با توجه به شرایط کرونا و محدودیت برگزاری تجمع، بیشتر شود. او در این باره توضیح داد: شاید بهتر بود نوع مناظرات و تنظیم زمان بهتر توزیع می‌شد تا فرصت کافی وجود داشته باشد اما تحقیر و توهینی که توسط برخی کاندیداها مطرح شد، جای گله را برای همه نخبگان باقی گذاشت که چرا به این شکل در موضوعات ورود می‌شود. به نظر من با توجه به اینکه در شرایط کرونا هستیم و امکان سخنرانی رودررو و استفاده از فضای مساجد و غیره کمتر فراهم است اگر فرصت بهتری فراهم شده و به جای سه مناظره، کاندیداها پنج مناظره داشته باشند، اتفاق بهتری می‌افتد. ای کاش رسانه ملی شرایط بهتری فراهم می‌کرد تا افراد اینطور با عجله به هم پرخاش نکنند. آسیب و رویکرد منفی این مناظره از فواید آن بیشتر بود. 

کد خبر: 1098915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =