استعفای «وزیر خانواده» آلمان به دلیل تقلب علمی در مدرک دکتری

وزیر خانواده آلمان به دلیل تقلب علمی در نگارش پایان‌نامه‌ و ابطال مدرک دکتری‌ استعفا داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدرک دکتری فرانسیسکا گیفی Franziska Giffey وزیر سابق امور خانواده آلمان به دلیل تقلب علمی ابطال شد. تحقیقات دانشگاه آزاد برلین Free University of Berlin نشان می‌دهد؛ نزدیک به ۷۰ مورد در پایان‌نامه گیفی، مصداق تقلب علمی است و به همین دلیل، هیئت رئیسه این دانشگاه پنجشنبه گذشته به اتفاق آرا، رای به ابطال مدرک سیاستمدار برجسته آلمانی داد و  وی رسما از مدرک دکترای خود محروم می‌شود.

گیفی سال ۲۰۱۹ از سوی دانشگاه توبیخ شده بود و اعلام کرده بود که در صورت ابطال دکترای خود، از کابینه استعفا خواهد داد. در نتیجه پس از محرومیت از مدرک دکتری، از سمت خود به عنوان وزیر فدرال آلمان در حوزه خانواده و زنان، استعفا داد. 

گونتر زیگلر Günter Ziegler رئیس دانشگاهی که گیفی در آن تحصیل کرده است، گفت: به گیفی اطلاع داده شد که باید مدرک دکتری خود را به دلیل فریب در پیشرفت تحصیلی، به دانشگاه پس بدهد. در بخش‌هایی از پایان‌نامه وی از متون بدون اعتبار و نویسندگان نامعتبر استفاده شده است.  دانشگاه آزاد برلین معتقد است که گیفی در مراحل اخذ مدرک دکتری، اعضای کمیته دکتری و بازرسان را فریب داده است.

یک پلت فرم بررسی آکادمیک VroniPlag ادعا کرده بود که ۴۹ صفحه از ۲۶۵ صفحه پایان نامه گیفی شامل نقل‌قول‌های غیرمعتبر و کپی‌برداری از آثار دیگر است. 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، استعفای گیفی را پذیرفت و اشتیاق و مهارت او را ستود. 

وزیر سابق آلمان ضمن پذیرش تصمیمات دانشگاه، اعلام کرده است که از اشتباهاتی که در پایان‌نامه خود مرتکب شده، پشیمان است. البته اصرار دارد که تمام تلاشش را برای نوشتن پایان‌نامه انجام داده و می‌خواهد فعالیت خود را برای حضور در حزب سوسیال دموکراات و رسیدن به سمت شهرداری برلین ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =