استرس دانشجویان در زمان آموزش مجازی افزایش یافته است

معاون فرهنگی دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: دانشجویانی که به مرکز مراجعه کرده‌اند بیشتر دارای مشکلات تحصیلی، برنامه‌ریزی درسی، دقت و تمرکز، مطالعه صحیح و همچنین ازدواج، روابط عاطفی و مشکلات روان ( افسردگی ، اضطراب و اختلالات خلق) بوده‌اند.

علی صفی‌خانی معاون فرهنگی دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد فعالیت‌های دفاتر مشاوره امین در دوره اپیدمی کرونا اشاره کرد: مرکز مشاوره  امین با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و همچنین به صورت غیرحضوری خدمات مشاوره‌ای ارائه  می‌کند.

معاون فرهنگی دانشجویی استان قزوین در زمینه خدمات ارائه شده در ایام امتحانات برای دانشجویان گفت: با توجه به برگزاری امتحانات به صورت مجازی مرکز مشاوره وبینارهایی با موضوع مدیریت اضطراب امتحان ، مطالعه صحیح برای دانشجویان و همچنین تدریس اثربخش برای اساتید برگزار کرده است.

 صفی خانی با اشاره به اینکه آمار مراجعین با توجه به غیرحضوری بودن دانشجویان در دانشگاه کاهش چشمگیری داشته است، ادامه داد: دانشجویانی که به مرکز مراجعه کرده‌اند بیشتر دارای مشکلات تحصیلی، برنامه ریزی درسی، دقت و تمرکز، مطالعه صحیح و همچنین ازدواج، روابط عاطفی و مشکلات روان ( افسردگی ، اضطراب و اختلالات خلق) بوده‌اند.

معاون فرهنگی دانشجویی استان قزوین در مورد اینکه مشکلات روحی دانشجویان در آموزش مجازی نسبت به آموزش‌های حضوری چه تفاوتی داشته است، گفت: از نظر روانی مشکلات بیشتر به سمت استرس زمان برگزاری امتحانات، مشکلات فضای مجازی و اینترنت، عدم یادگیری صحیح به دلیل در اختیار نبودن فضا و امکانات داخل دانشگاه مانند فضای مطالعه، استاد و کتب مختلف درسی و جزوات بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه دانشگاه ما از نظر دانشجوی مشاوره فارغ‌التحصیل نداشته و رشته جدیدی محسوب می شود، به‌طبع در دفاتر مشاوره نیز از آنها استفاده نشده است.

صفی خانی در مورد نحوه غربالگری روحی دانشجویان ترم اولی گفت: با اجرای طرح غربالگری با تست سلامت روان(GHQ  ) و تفسیر تست دانشجویانی که دارای مشکل بوده و یا در مرز آسیب و صدمه بوده‌اند به مرکز فراخوانده شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه اشاره کرد: خدمات مشاوره‌ای در تمامی مسائل مربوط به حوزه روانشناسی و روانشناختی با استفاده از کادر مجرب ارائه می‌شود. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری یا غیر حضوری به صورت وبینار، حضور در خوابگاه‌ها و ارائه خدمات مشاوره ای به ایشان ، نصب بنر و پوستر های انگیزشی‌، پخش موسیقی در محیط دانشگاه‌، برگزاری مسابقات ورزشی مانند کوهپیمایی و پیاده‌روی‌، درج پیام‌های کوتاه و ارسال آن به پروفایل دانشجویان، بارگذاری پیام‌هایی که سبب ایجاد انگیزه و نشاط و علاق در دانشجویان می‌شود در فضای مجازی، از جمله فعالیت‌هایی است که در زمینه مراکز مشاوره امین انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =