فناوری‌ های هوشمند ما را احمق نمی‌کنند

تاکنون چندین مطالعه انجام شده که نشان می‌دهد کار کردن با فناوری‌های هوشمند به نوعی ما را احمق بار می‌آورند، اما تحقیقات جدید متخصصان دانشگاه  اجتماعی- رفتاری سینسیناتی نشان می‌دهد عصر دیجیتال ما را احمق نمی‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محققان می‌گویند درست است که فناوری‌های هوشمند عوارضی چون گردن درد، تصادفات ناشی از رد و بدل پیام در حین رانندگی و بیخوابی ناشی از اشعه نور آبی به همراه دارد، ولی این فرضیه که آدم را خنگ بار می‌آورد، درست نیست و برعکس این فناوری تفکر را تقویت و بنابراین به پیشرفت ما کمک می‌کند.

به گفته محققان، به نظر می‌رسد که تلفن‌های هوشمند و فناوری‌های دیجیتال موجب تغییر روش‌هایی می‌شود که در آن توانایی‌های شناختی بیولوژیکی ما را درگیر می‌کند و این تغییرات از نظر شناختی مفید هستند.

آنتونی چمرو، یکی از این محققان، می‌گوید: تلفن هوشمند به شما کمک می‌کند تا به مقصدی که می‌خواهید برسید. در نتیجه مجبور نیستید که نقشه را زیر و رو کنید و یا از کسی راهنمایی بخواهید. این امر در نهایت موجب می‌شود که انرژی مغز برای فکر کردن در مورد چیزهای دیگر آزاد باشد. این ماجرا در یک فضای حرفه ای هم صدق می‌کند؛ مثلا در سال 2021 دیگر لازم نیست که مسائل پیچیده ریاضی را با قلم و کاغذ حل کنید یا شماره تلفن کسی را یادداشت کنید.

به گفته وی، کامپیوترها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند بیشتر به عنوان کمک کننده عمل می‌کنند و ابزاری مفید در حفظ، محاسبه و ذخیره اطلاعات و ارائه اطلاعات در صورت نیاز به شمار می‌آیند.

علاوه بر این، فناوری‌های هوشمند مهارت‌های تصمیم گیری ما را نیز تقویت می‌کند. به طور مثال، باعث می‌شود حتی اگر مسیری را بلد نیستیم، تصمیم به رفتن بگیریم، چون با کمک فناوری GPS یا موقعیت یاب جهانی روی تلفن هوشمند می‌توانیم به راحتی به مقصد مورد نظر برویم. تازه مسیری را نیز انتخاب کنیم که ترافیک کمتری دارد. در حالی که این کار یک چالش بزرگ برای رانندگی در یک شهر بزرگ به شمار می‌آید.

چمرو می‌گوید: در حال حاضر بسیاری از کارها را با ترکیب مغز و فناوری‌های هوشمند انجام می‌دهیم و به سطحی هوشمندانه تر از مغز صرف انسان دست یافته ایم. نتیجه این است که با کمک فناوری قادر به انجام کارهای بسیار پیچیده تر از آنچه که قبلا می‌توانستیم، شده ایم.

به گفته محققان، فناوری‌های هوشمند جای عوارضی را برای ما به همراه داشته باشد، اما احمق شدن ما جزو آنها نیست.

کد خبر: 1101644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =