دیابت ارگان های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد

یک جراح و متخصص چشم گفت: بیماری دیابت اثرات سویی برای تمام ارگان‌های بدن به همراه خواهد داشت که باید از آن پیشگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید یادگاری جراح و متخصص چشم در مورد تاثیر دیابت بر شبکه چشم اظهار کرد: کمبود انسولین و مقاومت سلول‌ها به آن، سبب ابتلا به بیماری قند خون خواهد شد، به طور طبیعی قند خون ناشتا زیر ۱۰۵و قند خون بعد از مصرف غذا باید ۱۸۰ باشد که در افراد مبتلا به قند خون این عدد بسیار بالا ترخواهد بود.

او افزود: بیماری قند خون (دیابت) بر ارگان‌های مهم و مختلف بدن از جمله عروق مویرگی، قلب، کلیه و شبکیه چشم اثرات سوء را به همراه خواهد داشت؛ همچنین این بیماری سبب می‌شود تا در فعالیت‌های طبیعی ارگان‌های مختلف بدن اختلالاتی ایجاد شود.

این متخصص چشم بیان کرد: این بیماری علاوه بر قلب که در روند خون رسانی اخلال ایجاد می‌کند در شبکیه چشم با کاهش فعالیت سلول‌های گیرنده نور سبب تاری‌دید در افراد می‌شود؛ در چنین شرایطی با افزایش ضخامت شبکیه این عضو از حالت طبیعی خارج شده و در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند سبب بروز بیماری‌های چشمی از قبیل گلوکوم (آب سیاه)،  آب مروارید و پارگی شبکیه چشم شود.

او گفت: این دو نوع بیماری چشمی ممکن است به هیچ درمانی پاسخ ندهد یا درمان نسبی را برای فرد به همراه داشته باشد بنابراین تغییر سبک زندگی، ورزش و کنترل دیابت از راه‌های پیشگیری ابتلا به بیماری‌های چشمی ناشی از قند خون است.

یادگاری در نهایت بیان کرد: داشتن تغذیه مناسب و مراجعه به پزشک متخصص داخلی و فوق تخصص غدد از جمله راه‌های درمان و پیشگیری از آسیب‌های چشمی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =