حضور استادان مسئله‌دار در دانشگاه تهران با رانت سیاسی و خانوادگی!

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران می‌گوید اقدامات خلاف قانون در جذب و انتقال اعضای هیئت علمی با رانت‌های سیاسی و خانوادگی در این دانشکده، مسبوق به سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  جذب برخی استادان در سال پایانی عمر دولت دوازدهم به عنوان عضو هیئت علمی و حضور برخی افراد از جریانات سیاسی در گروه‌های مختلف در دانشگاه‌ها باعث اعتراض تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان شده است. بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برای چندمین بار متوالی در ماه‌های اخیر به جذب برخی استادان انتقاداتی داشته است.

علیرضا صفری در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره انتقادات و مخالفت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با جذب برخی از اعضای هیئت علمی بیان کرد: اقدامات خلاف قانون در جذب و انتقال اعضای هیئت علمی با رانت‌های سیاسی و خانوادگی با کارنامه ضعیف علمی در این دانشکده مسبوق به سابقه بوده است.

وی با اشاره به جذب برخی از اعضای هیئت علمی بر خلاف قوانین دانشکده حقوق اضافه کرد: روح الله رهامی استاد پیمانی پردیس فارابی و فرزند محسن رهامی عضو هیئت علمی گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق و عضو شورای‌ عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند. وی به تازگی با توجه به رانت خانوادگی توانسته هیئت علمی داخلی دانشکده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران درباره علل مخالفت بسیج دانشجویی با هیئت علمی رهای مطرح کرد: جذب اعضای هیئت‌ علمی با مدرک تحصیلی غیرمرتبط، متعارض با قانون و عرف دانشگاهی کشور است.  رهامی با مدرک دکتری حقوق عمومی در گروه روابط بین‌الملل نیز نمی‌تواند جذب دانشکده حقوق شود.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی مستنداتی دارد که دانشکده مبدا یعنی پردیس فارابی، با انتقال رهامی مخالف بوده و این مخالفت خود را در دو نامه اعلام کرده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه رهامی از نظر علمی نیز در تراز عضو هیئت علمی نیست، گفت: همچنین وی پایه علمی را نتوانستند کسب کنند و تمدید قرارداد رهامی توسط شورای عالی دانشکده تصویبب نمی‌شود.

صفری با بیان اینکه از سال ۹۴ تا به حال حداقل ۳ نفر از اعضای هیئت علمی با حواشی بسیار جذب شدند، گفت: بسیج دانشجویی با فردی به نام آریا برزن محمدی فعالان جنبش سبز بوده است و فعالیت متعارض با نظام داشته است. همچنین با شبکه‌های خبری وابسته به رژیم صهیونیست گفت‌وگو انجام داده است. از نظر علمی نیز وی فاقد صلاحیت بوده و تنها یک کتاب ترجمه‌ای غیرمرتبط با رشته‌ای مطالعات منطقه‌ای که تدریس می‌کنند، دارند.                                                

این دانشجوی دانشگاه تهران ادامه داد: با وجود پیگیری‌های بسیج دانشجویی و مخالفت محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه تهران حکم داخلی هیئت علمی او را صادر کرد و پروفایل وی به عنوان هیئت علمی در سایت دانشگاه تشکیل شد است.  

وی مطرح کرد: بسیج دانشجویی در ۲ سال گذشته نیز با صدور حکم هئیت علمی آرش رئیسی نژاد نیز به دلایل مشابه با برزن، مخالف بود؛ اما در نهایت حکم داخلی وی نیز صادر شد. حتی رئیس دانشکده  به حمایت از وی جوابیه این استاد را در سایت دانشکده منتشر می‌کند.

صفری در پایان خاطرنشان کرد: رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سال‌های اخیر، هیچ گاه پاسخگویی انتقادات و اعتراضات دانشجویان نبودند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1103092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =