ماجرای پویش شهاب مرادی/ برای غدیر چه کردی؟

حجت الاسلام شهاب مرادی، چهره نام آشنای حوزه جوانان و خانواده، با هدف تجلیل از عید سعید غدیر و مقام شامخ امیرالمومنین علی(علیه‌السلام)، پویش #برای غدیرچه_کردی؟ را در فضای مجازی به راه انداخت که با استقبال بسیاری روبرو شد و تا امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز حجت الاسلام شهاب مرادی، چهره نام آشنای حوزه جوانان و خانواده، در سال 98 با هدف تجلیل از عید سعید غدیر و مقام شامخ امیرالمومنین علی(علیه السلام)، بیان برتری، امتیاز و شرافت روز عید غدیر نسبت به سایر روزها و مناسبت‌ها و حتی سایر اعیاد، کمپین #برای غدیرچه_کردی؟ را در فضای مجازی به راه انداخت که با استقبال بسیاری روبرو شد و تا امروز نیز ادامه دارد.

شهاب مرادی از جمله روحانیونی است که در رسانه ملی و همچنین فضای مجازی بسیار فعال و پرشور است و با به راه انداختن پویش‌های متعدد سعی در جذب جوانان به آموزه‌های زندگی ایرانی و اسلامی دارد، وی معتقد است که در روایات ما آمده که نوروز از ایام عید و شادی ماست و در این روز انتظار فرج داریم و چه اشکالی دارد که در عین اینکه نوروز به همان پررنگی باشد اما شادی روز عید غدیر را نیز پررنگ کنیم؟ چرا ادارات و سازمان‌ها در این روز به کارمندان و کارگران خود عیدی نمی‌دهند؟ دولت باید در این روز به کارمندان عیدی دهد یا تمام تخفیف‌ها و جشنواره‌های شرکت‌ها، تولیدکنندگان و فروشندگان کالا باید در ایام عید قربان تا عید غدیر برنامه‌ریزی شود.

وی از مسئولان می‌خواهد که با هرمدلی که می‌توانند برای مردم شادی ایجاد کنند تا حال که حکومت در دستان شیعیان امیرالمومنین است باید در حق علی بن ابی طالب(علیه السلام) اقدام کنند و جشنواره‌ای را برای شادی مردم به راه بیندازند.

حجت الاسلام شهاب معتقد است در این روزها هر کسی که خود را شیعه و دوستدار امیرمؤمنان علی (علیه السلام) می‌داند، به دنبال آن است تا به شکلی در بزرگداشت این روز سهم و دین خود را ادا کند و به گونه‌ای در آن شریک شود. یکی خانه خود را چراغانی می‌کند، یکی پرچمی بر در خانه خود نصب می‌کند، یکی هم در این روزگار کرونایی به دنبال تهیه سبد غذایی برای نیازمندان است و خلاصه هر کسی که کاری از دستش ساخته است، فرصت را غنیمت شمرده و تلاش می‌کند تا ارادت خود را به آن حضرت نشان دهد.

ماجرای پویش شهاب مرادی/ برای غدیر چه کردی؟

مرادی به منظور تعظیم و تکریم عید غدیر، این روز بزرگ و عید فرخنده پیشنهاد داده تا شادترین روز خدا شادتر برگزار شود و این پیشنهاد نیز باید متناسب با هر دستگاه اجرایی و سازمان و شرکت و مجموعه اقتصادی باشد؛ از بیشترین عفو و تخفیف در مجازات محکومین توسط قوه قضائیه گرفته تا ارائه رایگان خدمات کنسولی توسط نمایندگی‌های وزارت خارجه کشورمان در این روز باشد.

وی تاکید دارد که این حق امیرالمؤمنین(علیه السلام) است که همه سازمان‌های عمومی و خصوصی و فعالان بخش اقتصادی برای جشنواره تخفیف در عید غدیر  اهمیت و ارزشی ویژه قائل شوند و دولت و مجلس تمهیدات، معافیت‌ها و مشوق‌هایی را برای این مجموعه‌ها درنظر بگیرند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته تا مشوقی برای این پیشنهاد باشند و کمک کنند تا نهادها و دستگاه های دولتی و عمومی بتوانند گامی در این زمینه بردارند.

این فعال اجتماعی و چهره نام آشنای جوانان و خانواده معتقد است که منافع اقتصادی این طرح برای توده مردم خصوصا قشر متوسط بسیار زیاد خواهد بود و این پیشنهاد شهاب مرادی با همراهی فروشندگان، ارائه‌کنندگان خدمات و دستگاه‌های دولتی و عمومی به یک سنت حسنه تبدیل شده تا عید غدیر را به ‌عیدی به مراتب شاد تر برای مردم ایران و حتی گردشگران خارجی مبدل سازد.

این پویش در فضای مجازی نیز به طرح موضوع در این فضا برای مطالبه از مسئولین و اقشار مختلف پرداخته تا با هرمدلی که می‌توانند برای مردم شادی ایجاد کنند و معتقد است تواصی به حق در قرآن مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است که باید یکدیگر را به حق توصیه کنیم  و یکی از مصادیق آن، حق ولایت و حق عید غدیر است که باید ادا شود.

این روحانی سرشناس با بیان اینکه کمپین #برای غدیرچه_کردی دارای نقش توصیه‌ای است، می‌گوید: اولین نقش‌آفرینان در این عرصه خبرنگاران هستند که باید در هر حوزه‌ای که مشغول هستند از مسئولین زیربط آن بخش سوال کنند که برای غدیر چه کرده است؟ به طور مثال خبرنگاران باید افراد مشهور ورزشی، سیاسی، هنری، فرهنگی و اجتماعی و ... مورد سوال قرار دهند تا این افراد هم دغدغه داشته باشند که در ایام بعد از ماه رمضان تا محرم بناست مورد سوال قرار گیرند که برای غدیر چه کرده‌اند؟

این کارشناس دینی  اضافه کرد:  ممکن است یک هنرمند حوزه موسیقی در جواب این پرسش‌ها اعلام کند بنا دارد یک کنسرت رایگان برگزار کند و یا آلبومش را در این تاریخ منتشر کند و یا یک آهنگ برای غدیر یا عشق امام علی(ع) بخواند. امروزه تصنیف‌هایی که از تلوزیون درخصوص غدیر پخش می‌شود، کمتر جدید است.

ماجرای پویش شهاب مرادی/ برای غدیر چه کردی؟

حجت الاسلام مرادی در سال گذشته در صفحه اینستاگرام خود جهت بزرگداشت غدیر مسابقه ای را برگزار کرده و به نفراتی که بهترین کامنت را در مورد مولای متقیان در ذیل پستش منتشر کرده اند جوایزی را اهدا کرده است، در ادامه به چند نمونه ازاین کامنت‌ها اشاره می‌کنیم:

کاربری که بیشترین لایک را در این پویش کسب کرد کامنتش این بود:  روزی شعار کلّ جهان می شود (علی)

کاربری به نام زینب فخاریان به سخنان دکتر شریعتی در این باره اشاره می‌کند و می‌گوید: سخن گفتن درباره علی (ع) بی‌نهایت دشوار است، زیرا به عقیده من، علی (ع) یک قهرمان یا یک شخصیت تاریخی تنها نیست.بلکه معجزه‌ای است که به نام انسان و به صورت انسان در تاریخ متجلی شده است. دکتر علی شریعتی

کاربری دیگر نوشته: علی مولا شد و نور ولایت تابید برعالم ،گل‌های بهشتی لبخند زدند در روز غدیر زیر پای حیدر،خورشید از قلب علی گرمی گرفت در روز ولایت،الحمدالله، خدا یک علی داشت آن هم شد امام ما...

خانم صوفی هم نوشته: روز عید است همه دیدن سادات روند/ ای بزرگ همه سادات! کجا خیمه زدی؟

شرکت تولید لیزرهای نگارک هم با استقبال از این پویش کامنت گذاشته: سلام حاج آقا, ما دستگاه های لیزر حکاکی تولید میکنیم و به پیشنهاد خوب شما به مناسبت عید سعید غدیر تا ۲۴ مرداد روز مباهله ۱۰ درصد تخفیف فروش دستگاه ها مون رو گذاشتیم, ان شاءالله به عنایت مولا همه کسانی که از این ایده استقبال کردن رزق و روزی شون طیب و طاهر و واسع بشه. #یاعلی

گفتنی است؛ حجت الاسلام شهاب مرادی در مناسبت‌های مختلف، پویش ها و طرح‌های جالب و منحصر به فردی دارد، به عنوان مثال پویش مرا به نام مادرم صدا بزن که جهت بزرگداشت مقام شامخ حضرت خدیجه سلام الله  و همچنین پویش اردک نذری جهت حمایت از تولید و کارآفرینی از دیگر نوآوری‌های اوست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =