مشکلات را دانشمندان حل می‌کنند؛ اما پول‌ به جیب سلبریتی‌ها سرازیر است!

مشکلات جهان مانند کرونا تنها به دست دانشمندان حل می‌شود؛ اما بیشترین درآمدها برای سلبریتی‌هاست. مسئله این است که آیا یک فوتبالیست یا سلبریتی می‌تواند این مشکلات را حل کند؟ یا خودش هم درگیر می‌شود و به حاشیه می‌رود؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دولت سیزدهم تا چند ماه دیگر تشکیل خواهد شد و برای چهار سال فرصت دارد که تغییراتی در سیستم اجرایی کشور ایجاد کند. دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد اجتماعی، هم تحت تاثیر تصمیمات دولت است و هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. بنابراین دانشگاهیان هم وظایفی در قبال دولت دارند و هم انتظاراتی از رئیس جمهور آینده.

محمدیاسر معصومی درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که دانشگاه مبدا تحولات است؛ اما به نظر می‌رسد کسی در ایران به این گفته باور ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اراک با بیان این که شیوع کرونا، جامعه جهانی را دچار بحران کرده است، افزود: دنیا به شدت درگیر شده و با سختی در حال کنترل این بیماری است. مسئله این است که دانشمندان باید این مشکل را حل کنند؛ اما منبع اصلی درآمد یا سرازیر شدن پول‌ها در جهان به سمت سلبریتی‌ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی دانشمندان، درآمد بالایی ندارند، نمی‌توان انتظار داشت که بحران‌ها به راحتی حل شوند. وقتی مشکلی مانند کرونا پیش می‌آید آیا یک فوتبالیست یا سلبریتی می‌تواند این مشکل را حل کند؟ یا خودش هم درگیر می‌شود و به حاشیه می‌رود؟ این نشان می‌دهد که اهمیت علم و پژوهش تا چه حد است.

معصومی با اشاره به این که دانشگاه‌ها در سالهای گذشته، بیشتر به صورت کمی گسترش یافته‌اند، گفت: هدف افزایش کمیت بوده و در این زمینه موفق هم بوده‌ایم؛ اما متاسفانه اقدامی برای افزایش کیفیت نشده است.

استاد سرآمد علمی با تصریح بر این که هدف فدراسیون سرآمدان علمی، کیفی‌سازی است، بیان کرد: یعنی می‌خواهد از افراد و پژوهش‌هایی حمایت کند که به صورت کیفی کار انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این که رئیس جمهور آینده باید از دانشگاه‌ها حمایت جدی بکند، افزود: خروجی این حمایت، در آینده به خوبی دیده خواهد شد. همانطور که در سالهای گذشته از حوزه‌هایی مانند نانو حمایت شد و امروز ایران رتبه خوبی در این حوزه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اراک در پایان اظهار کرد: این که برخی می‌گویند حمایت انجام شده اما نتیجه نداده، اصلا درست نیست. واقعیت این است که حمایت‌های ناقص نمی‌تواند در دوران بحران کمک‌کننده باشد.    

انتهای پیام/

کد خبر: 1103362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =