5 روز مانده به پایان دولت روحانی/ آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید در روزهای پایانی را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ تنها 5 روز دیگر تا پایان دولت دوازدهم باقی مانده است و در این گزارش به آخرین موضع‌گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

۶ روز مانده به پایان دولت روحانی / آخرین موضع گیری‌ها و اقدامات دولتمردان تدبیر و امید

روحانی طرح های ملی ریلی و آزادراهی وزارت راه و شهرسازی را افتتاح کرد

رئیس جمهور در هشتاد وششمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید ۵ پروژه ریلی و یک پروژه آزادراهی وزارت راه و شهرسازی را در استان‌های یزد، فارس، زنجان، قزوین، اصفهان، البرز و مازندران افتتاح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه همزمان با عید سعید غدیر خم از طریق ارتباط تصویری، خط آهن یزد- اقلید به طول ۲۷۰ کیلومتر، خط دوم راه آهن زنجان- قزوین به طول ۱۰۶ کیلومتر، خط دوم راه آهن بافق-زرین‌شهر اصفهان به طول ۱۸۲ کیلومتر، تونل البرز (مسیر رفت) آزادراه تهران- شمال و اتمام عملیات ریل گذاری راه آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر و اتمام ریل گذاری راه آهن بستان آباد- تبریز به طول ۴۱ کیلومتر را افتتاح کرد.

ارزش سرمایه گذاری این پروژه‌ها بالغ بر ۱۰هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان است.

اسلامی: پرونده مسکن مهر به زودی بسته می‌شود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما، با ابراز امیدواری برای اینکه این پروژه در زمانبندی مقرر به ثمر برسد، به تشریح اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور پرداخت و گفت:  مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید مسکن در کشور بود، اما مشکلات فراوانی داشت.

وی افزود:  تامین نقدینگی این طرح که از طریق خط اعتباری از بانک مرکزی باعث خلق بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان شده بود، از جمله مشکلات این طرح بود. بسیاری از واحدهای مسکن مهر در مکان‌هایی احداث شده بوند که از هیچ زیرساختی و امکانات زیربنایی برخوردار نبودند و گاها ایجاد زیرساخت برای شهرک‌های احداث شده از ساخت کل شهرک پر هزینه‌تر بود. در کل  این پروژه هزینه هنگفتی را صرف خود کرد و منابع دولت نیز اجازه تامین مالی آن را نمی‌داد. اما با لطف الهی و تلاش همه همکاران این پروژه به اتمام رسید. تلاش گسترده ای شد که هم کاستی ها برطرف شود هم واحدهای نیمه تمام به مردم تحویل شود.

اسلامی با اشاره به مشکلات حقوقی واحدهای مسکن مهر ادامه داد: این پروژه مملو بود از قراردادهای متعددی که دچار تناقضات و مشکلات قراردادی بودند. عدم کیفیت و رعایت مشخصات فنی از دیگر مشکلات مسکن مهر بود. مجموعه‌ای از مسائل حقوقی قراردادی مالی اجرایی، فنی، تاسیسات زیربنایی در این واحدها وجود داشت. از سوی دیگر باید سرانه‌های لازم مانند مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، پارک، سرای محله، مسجد و سایر مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات است، در این شهرک‌ها ایجاد می‌شد. این اقدامات با صدها میلیارد تومان هزینه انجام شد.

وی افزود: کسانی بودند که از آن‌ها پول دریافت شده بود اما پروژه برای آن‌ها تعریف نشده بود. بخش باقی مانده مسکن مهر تازه در پردیس شروع شده و انشاالله به سرعت پیش می‌رود. با همه این وجود، در همین ماه‌ها پرونده مسکن مهر در کشور بسته می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر تعریف شده بود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در این دوره دولت تکمیل شده و به مردم واگزار شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در امتداد این طرح و با برنامه‌ریزی دقیق و با ایجاد سازوکار مشخص، طرح مسکن ملی را آغاز کردیم که در سطح کشور و در ۵ مرحله مردم در این طرح ثبت نام کردند. اکنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد. پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد، به این عدد افزوده می شود.

وی ادامه داد: این ۱۰ هزار نقطه-پروژه برای مردم امید ایجاد کرده است. امیدوار هستیم که لطف الهی همچنان مستدام باشد و این همت همکاران ما و مشارکت خود مردم در تامین به موقع آورده‌ها باعت تکمیل پروژه‌ها در زمان‌بندی خود شود.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این چرخه فعال سازمان‌یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن که یک خط تولید را تعریف کرده پایدار باقی بماند و مردم همواره بتوانند از طریق این سازوکار و با این شیوه از خانه دار شدن در یک زمان‌بندی مشخص مطمئن باشند.

 وزیر دادگستری: تشدید برخورد با گرانفروشی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید احمد آوایی گفت: ما در این چند سال اخیر در برخورد با گرانفروشی همچنان پای کار بودیم و آنچه رئیس قوه قضاییه در این روزها بر آن تاکید داشته اند همان است که پیش از این هم دنبال می‌کردیم.

وی گفت: مبارزه با گرانفروشی مطالبه رئیس قوه قضاییه، دولت، مجلس و مردم است که البته مطالبه به حقی است.

آوایی ادامه داد: همانطور که می‌دانید برخورد با گرانفروشی و مسائل بازار یک بحث تک بعدی نیست که ما با ورود به بازار برخورد کنیم چرا که مشکلات اقتصادی و تورم در کشور وجود دارد بنابراین باید ضمن رعایت قاطعیت همراه با عقلانیت برخورد کنیم تا نوسانات و اضطراب بیشتر در بازار ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم در رسیدگی پرونده‌های تعزیرات به خوبی عمل کرده ایم و کسی نمی‌تواند ادعا کند پرونده‌هایی به تعزیرات داده شده و تعزیرات در یک فاصله زمانی متعارف رسیدگی نکرده و حکم نداده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: سال ۹۹ حدود ۳۸ هزار گشت تعزیرات داشتیم که برخی از این گشت‌ها مشترک بوده و جرایمی که در این چهار سال اخیر محکومیت داده ایم اگر رقم را بگویم حدود ۲ میلیون و ۲۱۸ هزار پرونده در این ۴ سال تا زمان تغییرات رسیدگی شده و ۳۱ هزار میلیارد تومان حکم جریمه صادر شده است.

وی درباره افزایش اختیارات سازمان تعزیرات گفت: یکی از مسایلی که با جدیت دنبال کردیم افزایش اختیارات سازمان تعزیرات است که امیدواریم در دولت جدید مساله محدودیت اختیارات مرتفع شود.

آوایی در پاسخ به این سوال که آیا مجازات‌های گرانفروشی تاکنون بازدارنده بوده یا خیر؟ افزود: در برخی موارد بازدارندگی داشته و موثر بوده و در برخی موارد دیگر هم خیر، علت هم این است که مجازات‌ها خیلی تناسبی با نوع جرائم نداشته و نکته تعدیل مجازات‌ها است که طبق قانون از سال گذشته این کار را پیگیری کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجازات‌ها متناسب شده مثلاً تا دو سال قبل برخی مجازات‌ها اصلا بازدارنده نبود، اما حالا میزان مجازات‌ها در اکثر موارد حالت بازدارندگی دارد هم در رابطه با قاچاق کالا و ارز و هم در رابطه با گرانفروشی که اثر خوبی هم داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =