نتیجه تکیه دولت دوازدهم به مذاکره و برجام عقب‌ماندگی اقتصادی است/ رفع شکاف میان دولت و ملت، چالشی مهم پیش روی رئیسی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره مشکلات اقتصادی گفت: در این حوزه از آنجا که دولت دوازدهم حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زده و بسیاری از مسائل اقتصادی به حل مسئله برجام منوط شد، کشور دچار عقب‌ماندگی‌های زیادی شده است.

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره عملکرد «حسن روحانی» در هشت سال گذشته گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با اعضای هیئت دولت فرمودند، دولت یازدهم و دوازدهم آنجایی که با اتکای به ظرفیت‌های داخلی عمل کرد، توانست گام‌های خوبی بردارد.

وی ادامه داد: دولت توانست با اتکای به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از توانمندی‌ها و استعدادهای کشور موفقیت‌هایی در حوزه‌هایی چون نفت و انرژی، راه و شهرسازی و همچنین خدمات آب‌رسانی به روستاها و بهداشت و درمان که به دلیل شرایط کرونا پیشرفت‌های خوبی در تأمین نیازهای دارویی کشور داشتیم بدست آورد.

ترقی با بیان اینکه دولت در حوزه‌هایی که به خارج از کشور، مذاکره و حل مشکل هسته‌ای امید بسته و متکی بوده و کارها را به برجام گره زده توفیق چندانی کسب نکرده افزود: بیشتر این مشکل نیز گریبان‌گیر عرصه اقتصاد شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره مشکلات اقتصادی گفت: در این حوزه از آنجا که دولت حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زده و بسیاری از مسائل اقتصادی کشور به حل مسئله برجام منوط شد، کشور دچار عقب‌ماندگی‌های زیادی شده و در نتیجه در تحقق عدالت اجتماعی، رفع مشکلات معیشتی مردم، تأمین کار و اشتغال برای نسل جوان، ناتوانی در مدیریت نقدینگی در کشور، تورم و رکود اقتصادی با مشکل جدی مواجه شدیم.

وی عملکرد روحانی در این حوزه را کاملا مشهود و قابل لمس دانسته و ادامه داد: دولت در برخی حوزه‌ها توانست موفقیت‌های کسب کند و در سایر بخش‌ها ناموفق بوده و موجب عقب‌ماندگی کشور و ایجاد فشار بسیار زیاد به مردم شده است.

وی درباره دلایل رأی آوردن روحانی در سال 96 با وجود شعارهای غیرواقعی و ناکارآمدی گفت: روال رؤسای جمهور در کشور ما همیشه دو دوره‌ای بوده و رئیس جمهور مستقر به دلیل برخورداری از برخی امکانات و امتیازات مانند پخش مدام برنامه‌ها و صحبت‌ها از تلویزیون و شناخت مردم نسبت به او، از سایر نامزدها بسیار جلوتر است می‌تواند با مهندسی افکار عمومی جامعه، مردم را با شیوه‌های مختلفی اقناع کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: در سال 96 روحانی از طریق رقیب‌هراسی و تکیه بر ناتمام ماندن کارها توانست با وجود وعده‌های غیرواقعی مجددا دولت را در دست بگیرد.

ترقی با بیان اینکه روحانی در چنین شرایطی انتخاب شد افزود: اکنون مردم متوجه شدند که این انتخاب اشتباه بوده و می‌شد فرصت خوبی را برای کشور جهت تغییر و تحول پدید آورد اما این فرصت 4 ساله از دست رفت و امروز برای پایان یافتن این دولت لحظه‌شماری می‌کنند.

رفع شکاف میان دولت و ملت، چالشی مهم برای رئیسی

ترقی با بیان اینکه مشکلاتی که به دلیل عملکرد دولت در کشور انباشته شده به دولت بعدی انتقال پیدا می‌کند، چالش‌های دولت رئیسی خواهد بود که باید برای آن چاره‌اندیشی شود ادامه داد: از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به تأمین بودجه سال جاری، تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور برای جلوگیری از افزایش نرخ‌ها و گرانی، کنترل تورم، فراهم کردن شرایط جذب سرمایه‌گذار به کشور در عرصه اقتصاد برای ایجاد اشتغال، بهبود و تأمین مسکن که یکی از معضلات اساسی مردم به ویژه زوج‌های جوان است و حل مشکل بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی و خدمات درمانی اشاره کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی چالش دیگر دولت سیزدهم را مسئله سیاست خارجی دانسته و افزود: ارتباط با همسایگان و متصل شدن به بازار  آسیا و منطقه چالش‌های پیش روی رئیسی در این حوزه است که باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی کند.

ترقی اظهار کرد: رفع ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی کشور و مبارزه با فساد، رانت‌خواری و قاچاق در کشور نیز از جمله مسائل بسیار مهمی است که در این سال‌ها هیچ اقدامی درباره آن‌ها انجام نشده و دولت سیزدهم باید با عزمی راسخ به این چالش‌ها که موجب بی‌اعتمادی مردم شده و می‌شود بپردازد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت: مورد آخر اینکه با توجه به فاصله‌ای که میان دولت و ملت ایجاد شده است، پر کردن این شکاف از طریق اعتمادسازی و ایجاد امید به آینده در مردم و نسل جوان موضوعی بسیار مهم است که دولت آینده باید به آن توجه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =