سپاهان بهترین نایب قهرمان تاریخ لیگ برتر

در پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران شاگردان محرم نویدکیا با ۶۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفتند تا بهترین عملکرد را در بین تمام نایب قهرمانان ادوار مختلف لیگ برتر از خود به جای بگذارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ سپاهانی ها شب گذشته با وجود برتری در برابر استقلال و ۶۵ امیتازی شدن در لیگ امسال، باز هم نتوانستند قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند تا پر امتیازترین نایب قهرمان لیگ های ۱۶ تیمی تاریخ لیگ برتر لقب بگیرند. بدشانسی نویدکیا در اینجا بیشتر نمایان می شود که در لیگ ششم سایپا با ۵۶ امتیاز قهرمان شده بودو در لیگ های سیزدهم و پانزدهم فولاد و استقلال خوزستان هر دو با ۵۷ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برده بودند.

سپاهانی ها از ابتدای فصل هدف خود را کسب ۶۵ امتیاز تعیین کرده بودند چراکه با این میزان امتیاز در تمام لیگ های ۱۶ تیمی قبلی قهرمان می شدند. آنها در این فصل میانگین امتیاز ۲.۱۶ در هر بازی را ثبت کردند میانگینی که برای قهرمان شدن عالی به نظر می رسید اما وجود رقیب قدرتمندی به نام پرسپولیس معادلات آنها را بر هم زد و با عملکرد بهتر نسبت به اصفهانی ها جام قهرمانی را بالای سر برد تا سپاهان و محرم نویدکیا بدشانس ترین های لیگ بیستم لقب بگیرند.

بهترین تیم های نایب قهرمان تاریخ لیگ برتر

تا کنون یازده دوره از بیست دوره لیگ برتر با حضور ۱۶ تیم برگزار شده که در طول این یازده دوره تنها سپاهان در لیگ امسال موفق شده است به عنوان تیم نایب قهرمان امتیازاتش را از عدد ۶۰ فراتر ببرد و با ۶۵ امتیاز دوم شود. این درحالی است که تا قبل از لیگ امسال هیچ تیم نایب قهرمانی نتوانسته بود در لیگ های ۱۶ تیمی بیش از ۵۸ امتیاز را بدست بیاورد. ذوب آهن در دوره چهارم، پاس در لیگ پنجم، تراکتور در فصل چهاردهم و سپاهان در دوره هجدهم لیگ برتر موفق شده بودند به عنوان نایب قهرمانی با ۵۸ امتیاز دست یابند.

بدشانسی های ادامه دار محرم 

طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر جدایی چند بازیکن سپاهان از این تیم مطرح شد که با تایید محرم نویدکیا این شایعات به واقعیت تبدیل شد و مشخص شد پیام نیازمند، احسان حاج صفی و محمد محبی به طور قطع فصل بعد از سپاهان جدا خواهند شد و فوتبال خود را در لیگ های اروپایی دنبال خواهند کرد. بدشانسی های نویدکیا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که شنیده شده است کی‌روش استنلی، سروش رفیعی و یاسین سلمانی نیز به احتمال زیاد فصل آینده پیراهن طلایی پوشان را به تن نخواهند کرد و نویدکیا باید به فکر جایگزین برای آنها باشد.

انتهای پیام

گزارش از مجتبی احسانی

کد خبر: 1105054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =