کنکور سراسری/ رتبه ۳ هنر: می‌خواهم مهاجرت کنم

رتبه سوم کنکور گروه آزمایشی هنر گفت: اگر شرایط فراهم باشد به احتمال خیلی زیاد برای تحصیل در رشته نوازندگی ساز جهانی مهاجرت خواهم کرد.

پریا الستی رتبه سوم کنکور گروه آزمایشی هنر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، درباره دوران تحصیل خود در دبیرستان اظهارکرد: بنده در مدرسه غیر انتفاعی درس خواندم و از کلاس آموزشی خارج از مدرسه استفاده نکردم؛ در عین حال اما برای یادگیری دروس عمومی از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کرده‌ام. همچنین زمان درس خواندنم در روزهای اول ۳ ساعت بود و در روزهای آخر به ۱۰ الی ۱۱ساعت رسید.

وی افزود: درطول دوران درس خواندن مشاوری داشتم که من را در این مدت بسیار کمک کرد به طوری که اثر گذاری قابل توجهی را در موفقیت من در کنکور سراسری داشت. به همین دلیل جا دارد که از او قدردانی داشته باشم.

الستی ادامه داد: هدف من انتخاب رشته نوازندگی ساز جهانی در پردیس هنرهای زیبای تهران یا دانشگاه هنر است. در طول مدت درس خواندم هیچ گاه در هدفی که به دنبال آن بودم شک نکردم اما چندین بار به شدت خسته شدم به طوری که به فکر تحصیل در رشته‌های بدون کنکور افتادم. ولی خداروشکر توانستم به کمک مشاور روحیه خود را به دست آورم.

وی با بیان اینکه حجم بالای دروس باعث شد که در مواقعی از درس خواندن خسته شوم، تصریح کرد: منابع کنکور هنر آزاد است و همین موضوع سبب شد تا در روزهای اول ندانم که از کدام منبع باید درس بخوانم. زیرا امکان دارد از هر منبعی سوال طراحی شود. از طرفی ساعات کم استراحت و ساعات طولانی مطالعه به ویژه در روزهای آخر خسته کننده شده بود. همچنین خواندن دروس عملی در کنار دروس تئوری نیز خستگی را چندین برابر کرده بود.

رتبه سوم کنکور گروه آزمایشی هنر در پاسخ به سوالی درباره احتمال مهاجرت به خارج از کشور گفت: اگر شرایط فراهم باشد به احتمال خیلی زیاد برای تحصیل در رشته نوازندگی ساز جهانی مهاجرت خواهم کرد. البته اگر شرایط مناسب برای تحصیل و اشتغالم فراهم شود، امکان دارد که از تصمیم برای مهاجرت طرف نظر کنم. البته رشته های هنری شغل ثابت ندارند، بلکه باید بستر مناسب برای آن‌ها فراهم باشد و مجوزهای لازم به  آن‌ها داده شود.

الستی در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین توصیه‌ام به کسانی که سال آینده کنکور دارند این است که به هیچ وجه ناامید نشوند و اگر موفق نشدند، خود سرزنش نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1105237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =