جام به کدام شهر می‌رود

حسن صانعی پور*

ایسکانیوز- گروه ورزشی؛ کمتر از بیست و چهار ساعت به بازی استقلال تهران با فولاد خوزستان در فینال جام حذفی باقی مانده است. جذابیت‌های این بازی که توسط دو مربی جوان و آینده دار هدایت می‌شوند، بالا بوده و باید دید کدام تیم می‌تواند جام قهرمانی را به خانه ببرد.

محرومیت فرهاد مجیدی و انگیزه‌های مضاعف جواد نکونام و فولاد خوزستان که یکی قصد دارد با فتح جام اتفاقات لیگ برتر را به فراموشی بسپارد و دیگری ضمن اثبات شایستگی خود می خواهد تیمش را راهی لیگ قهرمانان آسیا نماید، شرایط مسابقه را منحصر به فرد کرده است. قدر مسلم اینکه سرمربی استقلال نمی‌خواهد تیمش همچون فصل گذشته غافلگیر شده و فاتح میدان نباشد و نکونام به تکنیک ناب خوزستان برای قهرمانی دل بسته است.

موضوع جذاب دیگر اینکه مدیریت فولاد خوزستان بعد از اینکه باشگاه و تیم نه چندان مدعی را تحویل گرفت با شیوه‌ها و اصول حرفه ای مدیریتی و اعتماد به جوانان، توانست فولاد خوزستان که به باشگاهی بازیکن ساز و همیشه مدعی معروف بوده است را  به جایگاه قبلی خود نزدیک کند. هرچند خوزستانی ها بعد از آخرین قهرمانی نماینده خود در لیگ برتر، از فلسفه فوتبال خوزستان دور شده‌اند.

در طرف مقابل آبی پوشانی قرار دارند که چندین سال است رقابت را به حریف سنتی خود واگذار کرده و جز قهرمانی در جام حذفی نتوانسته اند شانه به شانه پرسپولیس حرکت کنند. آخرین نیمه نهایی استقلالی‌ها در آسیا علیرغم اینکه قلعه نویی از بهترین بازیکنان ایران بهره می‌جست به دلیل بُعد مسافت و برنامه ریزی نه چندان مناسب لیگ داخلی با حذف آبی پوشان به اتمام رسید و بعد از آن این باشگاه هرگز نتوانست بازیکنان تاثیرگذار خود را برای تکرار افتخارات آسیایی حفظ کند و لیگ برتر را هر ساله واگذار کرده است.

با این اوصاف نبرد نقش جهان با توجه به رویارویی بازیکنان تکنیکی دو تیم دیدنی خواهد بود. استقلال در هفته‌های انتهایی لیگ برتر منسجم تر از گذشته بازی کرده و خط دفاعی این تیم کمتر به مهاجمان حریف فرصت هنرنمایی می‌دهد و جوانان فولاد خستگی ناپذیر در خطوط سه گانه خود روز سختی را برای استقلال رقم خواهند زد.

باید اعتراف کرد؛ پیش‌بینی اینکه جام به کدام شهر خواهد رفت بسیار سخت و دشوار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =