نظام نظارت بر کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی سامانه‌های آموزشیار و پژوهشیار ارتقا یافته است

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام نظارت بر کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی سامانه‌های آموزشیار و پژوهشیار به نحو مطلوبی ارتقا یافته و این روند ادامه‌دار است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، پانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و اعضای هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

طهماسب کاظمی در این جلسه با بیان اینکه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در دولت جدید وسیع تر و بهتر نمود پیدا خواهد کرد، گفت: با توجه به اشکالاتی که در سال های گذشته وجود داشته و با جایگذاری نهایی سامانه ها در دانشگاه و برطرف کردن نواقص موجود جهت یکپارچه سازی اطلاعات می توان زمینه ای جهت بهبود وضعیت و افزایش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرد.

وی با ارائه گزارشی از برخی عملکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته، گفت: با شروع به کار سامانه های آموزشیار و پژوهشیار، نظام نظارت بر کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه به نحو مطلوبی ارتقاء یافته و این روند ادامه دار است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در سنوات گذشته داده ها و اطلاعات مربوط به دانشجویان، کارکنان و استادان مراکز آموزشی در کشور دچار کمبود بود که امکان اتخاذ تصمیمات یکپارچه و راهبردی مبتنی بر داده ها براساس آمارهای واقعی و دقیق را با مشکل مواجه می کرد. مسائلی همچون برنامه های راهبردی، تدوین دقیق بودجه، مدیریت امور مالی، مدیریت جذب دانشجو و اعضای هیأت علمی، ثبت نام، فارغ التحصیلی  و... همواره با کاستی هایی همراه بود. در حال حاضر تمامی اطلاعات مربوط به ارکان و اعضای دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه های کاربردی دانشگاه ثبت شده است. این بانک های اطلاعاتی جامع در اتخاذ تصمیمات راهبردی و صحیح کارگشاست و سبب بالارفتن کیفیت و ارائه خدمات در دانشگاه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت های بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت های پژوهشی و آموزشی این دانشگاه و  زیرساختهای کم نظیر در سراسر کشور، با توسعه داده های تجمیعی این سامانه، امکان برنامه‌ریزی و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم می آورد و موجب ارتقا شاخص پایداری دانشگاه و ارائه بالاترین و با کیفیت ترین خدمات خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1106383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =