قدم اول رئیسی در اجرای فرمان رهبری / معرفی کابینه هنوز در هاله ابهام

حدود یک از هفته از مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان می گذرد، ولی ماجرای معرفی کابینه دولت وی همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ آیت الله سید ابراهیم رئیسی توصیه‌ کردند که در تشکیل دولت سرعت عمل به خرج داده بشود، چرا که شرایط کشور اقتضا نمی کند که تشکیل دولت به تأخیر بیفتد اما حدود یک هفته از مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان می گذرد، ولی ماجرای معرفی کابینه دولت وی همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده و تا این لحظه اعضای کابینه خود را معرفی نکرده است و تنها به صدور ۲ حکم معاون اولی به محمد مخبر و غلامحسین اسماعیلی به عنوان سخنگوی دولت اکتفا کرده است.

این در حالی است که قرار بود کابینه دولت روز یکشنبه 17 مرداد تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود، تا جایی که ولی اسماعیلی سخنگوی فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب عنوان کرده بود که لیست کابینه آیت‌الله رئیسی روز یکشنبه 17 مردادماه ساعت ده صبح تقدیم مجلس می‌شود. همچنین مجلس بلافاصله برگزاری جلسات برای بررسی اعضای کابینه را شروع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

3 نکته مهم درباره کابینه کارآمد

لیست کابینه جدید چهارشنبه به مجلس ارائه می‌شود

کابینه جدید فردا به مجلس معرفی می‌شود

اما معرفی کابینه به تعویق افتاد و علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی از اعمال تغییراتی در لیست کابینه دولت رئیسی خبر داد و اظهار کرد: علت تاخیر در ارائه لیست کابینه همین مورد است و احتمالا لیست کابینه روز چهارشنبه 20 مرداد نهایی شده و به مجلس ارائه شود. اما این مهم باز هم به تعویق افتاد و همچنان هیچ لیستی تقدیم مجلس نشده است.

در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ آیت الله رئیسی توصیه‌ کردند که در تشکیل دولت سرعت عمل به خرج داده بشود؛ چرا که شرایط کشور اقتضا نمی کند که تشکیل دولت به تأخیر بیفتد و تاکید کردند که رئیس‌جمهور در معرّفی وزرای پیشنهادی‌ به مجلس و هم مجلس در تصویب و اظهار نظر صریح در باب وزرا، شتاب به خرج دهند و کار را سریع پیش ببرند تا زودتر دولت تشکیل شده و مشغول کار شود.

آیت الله رئیسی نیز پس از انجام مراسم تحلیف در صحن مجلس عنوان کرد که با توجه به تاکید رهبری معظم انقلاب بر تشکیل هرچه زودتر کابینه، افراد مورد نظر را پیش از موعد مقرر به مجلس معرفی خواهیم کرد.

قالیباف هم در پاسخ به سخنان وی گفت: مجلس آمادگی این را دارد تا برای این‌که کابینه هرچه زودتر تشکیل شود، حتی در ۳ شیفت جلسات رأی اعتماد را برگزار کند.

اما این اقدام تا کنون صورت نگرفته است و حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، عنوان کرده که بعید است امروز هم لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس ارائه شود. سلیمی اظهار داشت: مجلس در روزهای شنبه و یک شنبه هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت و احتمالا در ابتدای هفته آینده لیست کابینه پیشنهادی به مجلس ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =