روسای مجلس قرقیزستان و ترکیه دیدار کردند / افزایش همکاری پارلمانی محور مذاکره

روسای پارلمان قرقیزستان و ترکیه در حاشیه نشست پنجمین کنفرانس جهانی روسای مجلس در شهر «وین» با یکدیگر دیدار کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در حاشیه پنجمین کنفرانس جهانی روسای پارلمان در شهر «وین» پایتخت اتریش روسای مجلس قرقیزستان و ترکیه با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار «تالانت مامیتوف» رئیس مجلس قرقیزستان با  «مصطفی شانتوپ» رئیس مجمع ملی ترکیه دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی این جلسه بحث در مورد مسائل همکاری بین پارلمانی و همچنین تعامل در چارچوب سازمان های بین‌المللی بود.

در این راستا روسای مجالس دو کشور موضوعاتی را که در دستور کار جلسه آینده شورای ترک که قرار است در شهر «ترکستان» قزاقستان در تاریخ 27 تا 28 سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود ، تبادل نظر کردند.

در این دیدار، مامیتوف همتای خود را در جریان روندهای سیاسی داخلی در جمهوری قرقیزستان و در مورد انتخابات آینده نمایندگان مجلس که در 28 نوامبر 2021 برگزار می‌شود، قرار داد.

رئیس پارلمان ترکیه تاکید کرد: روابط دوجانبه پویا بین دو کشور برقرار شده است و لازم است تا از پتانسیل های موجود برای ایجاد روابط تجاری و اقتصادی استفاده شود.

 رئیس مجلس قرقیزستان اعلام کرد که در حال حاضر حدود 30 هزار شهروند قرقیز در ترکیه مشغول به کار هستند که با سوالاتی در مورد مدت زمان اقامت رسمی خود در ترکیه روبرو هستند.

مامیتوف با در نظر گرفتن درخواست های هموطنان مقیم و مهاجران کاری در ترکیه درخواست کمک از مجمع ملی ترکیه در تمدید مدت اقامت بدون ویزا برای شهروندان قرقیزستان تا 180 روز پس از ورود اولیه به ترکیه را مطرح کرد.

همچنین حق تمدید بیشتر برای فعالیت های قانونی کار در این دیدار خواستار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1110439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =