لایحه رتبه‌ بندی معلمان بالاخره تصویب خواهد شد؟

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته جاری جلسه‌ای با موضوع رتبه‌ بندی معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، در سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش خبر از اجرای مرحله اول این طرح را داد و با تایید دولت اولین گام برداشته شد اما این طرح پس از آن و در سال های بعد ابتر باقی ماند و وارد مراحل بعدی اجرا نشد، در سال های مختلف همواره فقدان ردیف بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان به چالش جدی دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

خبرهایی جدید از طرح رتبه‌ بندی معلمان

تصویب لایحه رتبه بندی معلمان تا پایان مهر

در این میان دولت و وزارت آموزش و پرورش اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ را در کارنامه فعالیت خود دارند، البته زمزمه اجرای رتبه بندی پس از استعفای سید محمد بطحایی در خردادماه ۹۸ و اعلام خبر اجرای این طرح توسط علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی جانی دوباره گرفت و پس از آن محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم هم در وعده‌ها و برنامه‌های خود در جلسه رای اعتماد که ۱۲ شهریور ۹۸ برگزار شد، رتبه بندی معلمان را یکی از اولویت های خود در دوره سکانداری این وزارتخانه بیان کرد.

چندی پیش، مسعود میرکاظمی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که طرح رتبه‌ بندی معلمان به دلیل مغایرت قانونی که دارد فعلا متوقف می‌شود تا اصلاحیه آن صورت بگیرد، همین باعث شد تا اعتراض معلمان نسبت به عدم اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان شدت بگیرد. گروهی از معلمان جلوی در سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع زدند و برای چند روز است که در آن محل مانده و تحصن کردند. بسیاری از آنها در شعارهایشان خواهان اجرایی شدن طرح‌های مصوب در خصوص معلمان بودند.

اما روز گذشته، سعید عسکری در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش، از بازنگری در تخصیص‌های سال جاری در سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اظهار کرد: در این فرآیند بازنگری که به‌زودی انجام می‌شود، خیلی خوش‌بین هستیم که وضعیت تخصیص‌ها در آموزش و پرورش بهتر شود.

وی درباره موضوع خرید خدمات تصریح کرد: برای تسهیل شرایط خرید خدمات تلاش می‌کنیم لذا ضروری است، قراردادها براساس تفاهم‌نامه موجود تنظیم و اجرایی شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته جاری جلسه‌ای با موضوع رتبه‌ بندی معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت  تا در ادامه همکاری‌ها و همراهی های مجلس، این طرح مصوب و نهایی و جهت اجرا ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اصغرنسب. IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      بازم اما و اگر دارید که برای رتبه بندی معلمان خسته نشدید این همه دروغ گفتید؟
    • ابراهیم IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      بناماخدامیدو لایحه رتبه بندی با افزایش80درصد هست علمی اجرابشه چون معلمان باتوجه به خط فقر12میلیون تومان اکثر معلمان سالهاست که در زیر خط فقر زندگی می‌کنند لذا از دولت محترم وانقلابی مردمی ونمایندگان انقلابی و ولایتمدار عاجزانه تقاضا دارم همانطور که مستحضرید فرهنگیان وخانواده هایشآن در بد تمرین شرایط سخت معیشتی ومالی به. سر میبرند که همین امر باعث شده فرهنگیان عزیز برای گذراندن امور وخریدن حداقل مایحتاج زندگی پیش کسوت نمی دست دراز کنند که اصلا در شأن شغل شریف معلمی نیست و همین امر باعث پایین آمدن انگیزه ومنزلت اجتماعی واعتبار وارزش شغل شریف معلمی دربین مردم شده استواجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان بطور کامل روزنه امیدی برای معلمان وخانواده هایشان برای رهایی از این شرایط سخت معیشتی در دوران سرسام آور تورم بعد از سالها انتظار واسترس معلمان و خانواده هایشان ایجاد کرده وامیدواریم با تسریع درتصویب واجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان تا اول مهر 1400این روزنه امید را ازاین قشر زحمتکش و مظلوم وانقلابی وخدمتگزار ملت وحامی ولایت ومقام معظم رهبری ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرفته نشود و وضعیت را بدمشود
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 0
      تمام دردشون این بود درصد رتبه بندی رو کم کنم وبزنن به جیب خودشون دولت قبل وحال هم بازی بود