خبر ایسکانیوز تائید شد؛ سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد شد

با حکم وزیر اقتصاد، «سعید محمد» به دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، با حکم وزیر اقتصاد، «سعید محمد» به دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.

بیشتر بخوانید

سعید محمد رئیس مناطق آزاد تجاری می شود؟

سعید محمد کیست؟

سعید محمد متولد ۱۳۴۷ در تهران، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از مهر ۱۳۹۷ است که جایگزین عبادالله عبداللهی شده‌است. او در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) شد.

دیگر سوابق سعید محمد

او پیش از فرماندهی قرارگاه سازندگی، مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس (سازنده و مالک چندین مرکز خرید در شهرهای مختلف ایران) بود. او چندین سال نیز مدیرعامل سپاسد از زیر مجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص بود.

محمد در جایگاه مدیرعاملی سپاسد و با بهره‌گیری از پروژه‌های بزرگ تحت مدیریت این مجموعه، در سال ۱۳۹۳ تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها را از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) کسب نمود، همچنین در سال ۱۳۹۲ تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها را نیز از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران دریافت کرد.

رسانه‌های بین المللی

نشریه فارین پالسی در مقاله‌ای در ۲۲ جولای ۲۰۲۰ از سعید محمد در کنار سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و سیدپرویز فتاح به عنوان یکی از مردان رهبر معظم انقلاب برای عبور از بحران اقتصادی و تشکیل دولت با محوریت جوانان معتقد به ایدئولوژی انقلاب اسلامی نام برد. این مقاله از او به عنوان شخصیتی دارای وفاداری شدید به انقلاب ۱۹۷۹ و شخصیت علمی عالی یاد میکند و ترکیب این دو مقوله را برای رهبری ایران جذاب میداند.

اندیشکده INSTITUTE GLOBAL CHANGE نیز از سعید محمد به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات ۲۰۲۱ ایران نام می‌برد.

استعفا از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء

سعید محمد در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹ و با هدف حضور در فضاهای انتخاباتی از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء استعفا داد. این استعفاء در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد و برخی از آن به عنوان برکناری یاد کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =