ضرر ایرانی‌ها در خرید املاک ترکیه و امارات / نه پاسپورت گرفتند نه اصل پولشان را

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: ترکیه و امارات با وعده دریافت پاسپورت، ایرانی ها را برای خرید ملک در کشورشان تشویق کرده ولی در نهایت به تعهدات خود عمل نمیکنند.

مصطفی قلی خسروی؛ رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص میزان معاملات نسبت به سال گذشته گفت: کرونا تاثیر بسیار زیادی بر این صنف داشته به نحویکه بیش از ۳۰درصد از کارکنان ما به سمت رانندگی اینترنتی رفتند.

وی ادامه داد: ۳۲درصد از  مجموعه فعالین این حوزه که صاحب پروانه کسب و محلی را برای انجام معاملات اجاره کرده بوده به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره مجبور به ابطال پروانه کسب شان شدند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره به اینکه تعداد معاملات در شهریور ماه نسبت به ماه های قبل افزایش ۳۰-۲۰ درصدی داشته عنوان کرد: البته این بدا معناست که افرادی که میخواستند ۲ خوابه بخرند یک خوابه و کسانی که قصد خرید ۳ خوابه را داشتند مجبور شدند ۲ خوابه بخرند و افرادی که میخواستند تک خوابه بخرند به دلیل اینکه پولشان کم بود به صورت رهن کامل واحدی را تهیه کردند که در مجموع سبب افزایش معاملات شده است.

قلی خسروی به معاملاتی که در ترکیه انجام میشود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران پس از عراق رتبه دوم در خرید ملک در ترکیه را دارند که البته گاهی ایران به رتبه اول میرسد. ما در کشورمان هیچ تبلیغی نداریم،  تعداد تبلیغات خرید ملک در ترکیه، قبرس و امارات در شبکه های معاند ماهواره ای بسیار بالاست که از این طریق نظر مردم را جلب میکنند.

وی تشریح کرد: ترکیه و امارات با ترفندهای عجیب غریبی مردم را برای خرید ملک در کشورشان تشویق میکنند. حدودا ۷۰۰ هزار واحد مسکونی توسط ایرانی ها در کوتاه مدت در ترکیه، خریداری شده است البته مشکلات زیادی نیز در این راستا وجود دارد، چون با وعده و وعید این خرید و فروش ها انجام شده در اکثر اوقات ایرانی ها از عدم دریافت پاسپورت ترکیه یا امارات در قبال خرید ملک در این کشورها ناراضی و قصد دریافت پولشان را دارند که اغلب اوقات ایرانی ها متضرر میشوند. لازم به ذکر است که مواردی داشتیم در ترکیه یک سوم مبلغ پس داده میشود ولی امارات نه تنها پول ایرانی ها را پس نداد بلکه خریداران ماشین های خود را در فرودگاه گذاشته و فرار کردند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور افزود: اقتصاد ما باید وارد عمل شده و با برنامه ریزی دقیق این سرمایه ها را در کشور خودمان جذب کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 1112843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =