خرید ملک در امارات ریسک زیادی دارد / خروج سرمایه‌ ایرانیان برای آبادانی بیابان‌های ترکیه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ترکیه با جذب سرمایه گذاری خارجی،بیابان های خود را آباد و شهرهای کوچک خود را توسعه میدهد.

علیرضا پاک فطرت؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز درباره خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه  گفت: دو کشور امارات و ترکیه اخیرا با وعده هایی مثل اخذ پاسپورت در قبال خرید ملک در این کشورها فعالیت هایی را شروع کرده که متاسفانه باید عرض کنم به هیچ وجه نمی شود روی اماراتی ها حساب باز کرد.

بیشتر بخوانید: ضرر ایرانی‌ها در خرید املاک ترکیه و امارات / نه پاسپورت گرفتند نه اصل پولشان را

وی با بیان اینکه ایرانی ها برای خرید ملک در امارات باید خیلی مراقب باشند افزود: از زمانیکه روابط صهیونیست ها با اماراتی ها خوب شده، دولت امارات اختیاری در این رابطه نداشته و هر لحظه احتمال لغو قراردادها وجود دارد.

پاک فطرت عنوان کرد: ترکیه تسهیلات خوبی  را نه تنها برای ایرانیان بلکه تمام مردم دنیا در نظر گرفته است که با سرمایه گذاری خارجی ها با خرید ملک در واقع بیابان های خود را آباد و شهرهای کوچک خود را توسعه میدهد.

وی بیان کرد: ترکیه با دادن یک پاسپورت ساده، سرمایه های مردم را به سمت خود میکشاند و شرط دادن آن نیز خرید ملک در این کشور است که متاسفانه دولت ما نیز نمیتواند از کسانی که در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه با جذب سرمایه گذار، واحدهای مسکونی خالی را میفروشد ولی در ایران با تصویب قوانینی مثل مالیات بر خانه های خالی سعی داریم که بازار را کنترل کنیم درحالیکه این روش پاسخگو نبوده و بیشتر سبب خروج سرمایه از کشور میشود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: افت ارزش پاسپورت ایرانی سبب شده تا مردم به فکر یک پاسپورت با ارزشتر باشند که متاسفانه این دلیلی برای خروج سرمایه ها از کشور شده است.

پایان پیام/

کد خبر: 1113618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرزاد معین IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      2 0
      با درود،حتی یک برنامه تلویزیونی در این مورد ساخته نشده که ضرر و زیان خانه در ترکیه و دوبی رو به مردم گوش زد کنه، این حجم خروج ارز در این شرایط یعنی خودکشی