اعتراف ظریف نشانه نا امیدی از بازگشت به صحنه سیاسی کشور / دستگاه قضائی باید ورود کند

محمد صالح جوکار گفت: ظریف پی برده که از طریق پنهان‌کاری‌هایی که انجام می‌داده کارش به جایی نرسیده و نهایتا بخشی از مسائل را برای مردم رونمایی کرده و این نشان می‌دهد که او از بازگشت به صحنه قدرت سیاسی ناامید شده است.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز درباره اعترافات وزیر سابق امور خارجه در خصوص عدم مطالعه دقیق متن برجام عنوان کرد: اظهارات ظریف در حقیقت اعترافاتی است نسبت به آنچه که وی در گذشته در مجلس مطرح کرده و حالا می‌گوید که اشتباه کرده و متن توافقنامه را دقیق نخوانده است.

بیشتر بخوانید:

ماموریت برادر روحانی در برجام چه بود؟ / اشتباه فاحش رئیس‌جمهور سابق خارج کردن مذاکرات از شورای امنیت ملی

وی با بیان اینکه عدم اشراف وزیر سابق امور خارجه در این باره شبهه‌برانگیز است، ادامه داد: مسئله ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که چطور ظریف به‌عنوان راس دستگاه دیپلماسی یک متن را نخوانده امضا کرده و بیان می‌کند آن را آمریکایی‌ها تهیه کرده و ما فقط امضا کننده بودیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس همچنین افزود: ظریف اکنون آماری را مطرح می‌کند که صحیح نیست چرا که وی می‌گوید ۴ بار در متن برجام از کلمه تعلیق استفاده شده در صورتی که این آمار بیشتر از این‌هاست.

وی همچنین ادامه داد: این امکان وجود دارد که ظریف در آینده به موارد دیگری نیز اعتراف کند، چرا که او به این واقعیت پی برده که از طریق پنهان‌کاری‌هایی که انجام می‌داده کارش به جایی نرسیده و نهایتا بخشی از این مسائل را برای مردم رونمایی کرده است و این نشان می‌دهد که او از بازگشت به صحنه قدرت سیاسی نا امید شده است.

جوکار در پایان با بیان اینکه این قضیه نیاز به برخورد جدی از سوی دستگاه قضایی دارد، گفت: باید مشخص شود که علت این ترک فعل و کوتاهی صورت گرفته از جانب آقایان چه بوده و برخورد مناسب با مقصرین صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =