صف طویل اکران ضربه اقتصادی به فیلم‌ها

محمدرضا مقدسیان بر این باور است که این نگرانی همواره وجود دارد که آیا سینما می‌تواند به روزهای خوب گذشته‌اش بازگردد یا خیر.

محمدرضا مقدسیان، منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص وضعیت اکران فیلم‌ها در سینماهای کشور در شرایط کنونی اظهار کرد:  بعد از دوره نسبتا طولانی مدت که به خاطر شیوع ویروس کرونا سینماها تعطیل بود، این حساسیت وجود داشت که بازگشت سینماها به جریان اکران بعد از فرآیند واکسیناسیون چطور خواهد بود.

وی افزود: این نگرانی همواره وجود دارد که آیا سینما می‌تواند به روزهای خوب گذشته‌اش بازگردد یا خیر.

مقدسیان با بیان این نکته که از طرف دیگر نگرانی که وجود داشت این بود که تعداد بسیار زیادی فیلم در صف اکران قرار داشتند، ادامه داد: با وجود اینکه سینماها اکران فیلم نداشتند، اما جشنواره فیلم فجر هر سال برگزار می‌شد و یک سری آثار در جشنواره به نمایش درمی‌آمد.

وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: اما غیر از آن هم دسته بزرگی از آثار بودند که تولید شده بودند و حتی اگر در جشنواره هم حضور نداشتند، اما مایل بودند که اکران فیلمشان صورت گیرد، پس به مقطعی رسیدیم که تعداد زیادی فیلم در نوبت اکران هستند و به لحاظ اقتصادی ضربه زیادی خوردند، اما با وجود این شرایط فیلم‌ها در تلاش هستند که رونق را به سینمای ایران برگردانند.

منتقد سینما ادامه داد: به نظر من انتخاب فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی انتخاب هوشمندانه‌ای در این مقطع بود، زیرا هیچ فیلمی به اندازه قهرمان قابلیت این را نداشت که مخاطب را در شرایطی که هنوز به ثبات نرسیده‌ایم و به آن وضعیت قبل کرونا بازنگشته‌ایم، به سینما بکشاند و به او  بقبولاند که می‌شود در سینما با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فیلم دید. 

وی در پایان تاکید کرد: انگیزه تماشای فیلم اصغر فرهادی محرک خوبی بود برای اینکه بشود مخاطبان را دوباره با سالن‌های سینما آشتی داد و کم و بیش هم این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =