افراد سابقه دار چگونه وارد شورای شهر می‌شوند؟ / راهکار مبارزه با فساد در شوراها

عضو کمیسیون داخلی مجلس معتقد است که ضعف در نظارت پیشین منجر به این می‌شود که افراد دارای سابقه تخلفات متعدد با سواستفاده وارد شوراهای شهر شوند.

محمدحسن آصفری؛ عضو کمیسیون داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص نحوه مبارزه با فساد در شوراهای شهر و پیشگیری از وقوع مجدد گفت: در دوره گذشته شاهد این بودیم که تعدادی از شوراهای شهرها حتی در کلان شهرها به اتهام فساد دستگیر شدند که حتی در برخی شهرها نیمی از اعضا بازداشت شده بودند، پس پرداختن به این موضوع امر مهمی است. شوراهای شهر اختیارات بسیار زیادی دارند و برای مثال شورای شهر تهران بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار دارد و با توجه به این اعتبارات باید نظارت پیشین و پسین همراه باهم در شوراهای شهرها داشته باشیم. اگر این نظارت برقرار باشد شاهد سواستفاده از جایگاه قدرت در میان اعضا نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید

۴۰۰ متهم به فساد در شوراهای شهر کشور/ نظارت و پیشگیری با کیست؟

او ادامه داد: البته در میان اعضای شورای شهر افراد متدینی هم هستند که خود برای مبارزه با فساد دلسوز هستند اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت پیشین افراد با سواستفاده علی رغم داشتن تخلفات تایید صلاحیت و وارد شوراها می‌شوند و به بی‌راهه می‌روند و کار به جایی می‌رسد که دستگاه قضا مجبور به دستگیری این افراد می‌شود. تخلفات شورا مردم را دلسرد می‌کند و لذا بایستی نظارت‌ها و تحقیق و تفحص در طول چهارسال به شکل مستمر بر عملکرد شورا وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون داخلی مجلس توضیح داد: مجلس در حال بررسی شکل دهی هیات نظارتی است که تعارض منافع نداشته و اعضای آن هم متشکل از سازمان‌های مختلف باشند و بر این اساس دستگاه‌های امنیتی دقت نظر لازم را داشته باشند و در این بازرسی منافع مردم را درنظر بگیرند تا شاهد تخلفات سال گذشته نباشیم.

آصفری با اشاره به روند رسیدگی به پرونده‌های بازداشتی‌های سال گذشته عنوان کرد: به برخی از پرونده‌ها رسیدگی شده و تعدادی هم در زندان هستند و دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند، امیدوارم به زودی خسارتی که به بیت المال وارد شده جبران شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1118014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =