قوه قضائیه با عاملان حوادث آبان‌ 98 برخورد کند!

 اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد با عاملان حوادث آبان سال 98 شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، نکاتی را درباره وقایع آبان ماه سال ۱۳۹۸ اعلام و از این قوه خواستار پیگیری و تعقیب عاملان این حادثه دلخراش و اسفناک در کشور شد.

در این نامه آمده است: دو سال از آبان غمبار و خونین ١٣٩٨ می‌گذرد؛ افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان ماه ٩٨ و وقایع پس از آن، منجر به کشته شدن حداقل ٢٣٠ نفر از هم‌وطنانمان (بر اساس گزارشات رسمی کشور) شد. خاطره دردناک آن ایام، بی شک تا سالیان سال بر جان و پیکره مردم ایران باقی خواهد ماند؛ اما همچنان مایه تعجب و تأسف است که چگونه با گذشت دو سال، هیچ اقدام جدی‌ای برای تعقیب عاملین آن فجایع صورت نگرفته و حتی یک گزارش از جانب قوه قضائیه در رابطه با آبان ۹۸ منتشر نشده است.

در این نامه مطرح شده است: این درحالی است که رئیس سابق قوه قضائیه ۱۶ آذر ماه سال گذشته در پاسخ به سوال اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در رابطه با وقایع آبان پاسخ دادند که گروهی در قوه قضائیه در حال پیگیری وقایع مربوط به آبان ۹۸ هستند و به زودی در همین رابطه گزارشی منتشر خواهند کرد؛ اما پس از گذشت یک سال، هنوز هیچ خبری از تو گروه و گزارش مذکور نیست.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: آقای اژه‌ای پیگیری نکردن وقایع آبان ۹۸ و  تعقیب نکردن عاملان آن فاجعه، بدون شک لکه ننگینی بر پیشانی قوه قضائیه خواهد بود. آیا آن بلا و مسببینی که مردم ایران را عزادار کرد و حقوق آن‌ها را در ابعاد گسترده تضییع کرد؛ شایسته پیگیری نیست؟ بدون شک ادامه این بی‌اعتناییِ قوه قضائیه و سایر نهادهای مسئول به وقایع آبان ۹۸ بیش از هر چیز هموار کننده‌ بحران بعدی است، چرا که دیگر کسی از تعقیب هراسی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =