تئاتر همیشه در حاشیه / معیشت هنرمندان در این ۲ سال مشکلات زیادی ایجاد کرد

قادری گفت: هنرمندان تئاتر از نظر معیشت در تنگنای سختی بودند، اما به دلیل حجب و حیا و خصلت فرهنگی که دارند، تاکنون دوام آورده‌ و به سینما و تلویزیون کوچ نکردند.

نصرالله قادری، نویسنده و کارگردان عرصه هنرهای نمایشی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص مشکلات اهالی تئاتر اظهار کرد: عمده‌ترین مشکلات تئاتری‌ها، موضوع معیشت هنرمندان این حوزه طی این دو سال کرونایی بوده که به طور حتم مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: هنرمندان تئاتر از نظر معیشت در تنگنای سختی بودند اما به دلیل حجب و حیا و خصلت فرهنگی که دارند، تاکنون دوام آورده‌ و به سینما و تلویزیون کوچ نکردند ولی اگر به این افراد رسیدگی نشود، بدترین فاجعه‌ای که می‌تواند رخ دهد کوچ کردن این هنرمندان است که خسارت جبران ناپذیری برای هنر تئاتر کشور است زیرا من اعتقاد دارم ساختن یک هنرمند با دستور ممکن نیست بلکه زمان بسیاری را طلب می‌کند.

قادری با ذکر این مطلب که با وجود همین وضعیت کرونایی تئاتر تا حدودی اجرا می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر خوشبختانه هنرمندان پیشکسوتی همچون بانو گلاب آدینه از نسل گذشته و خانم عاج از نسل جدید مشغول اجرا در صحنه تئاتر هستند و سالن‌های تئاتر نیز با اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی شاهد حضور تماشاگران هستند و در عین حال تئاترهای خیابانی هم اجرا می‌شود.

کارگردان تئاتر بیان کرد: اما تئاتر به این دلیل در حاشیه است که همواره در رده ششم یا هفتم بوده و این خصلت تئاتر است.

پژوهشگر تئاتر ادامه داد: متاسفانه عده‌ای پولدار به عنوان تهیه کننده وارد عرصه تئاتر شده اند که باعث شده این هنر از دسترس مردم عادی خارج شود.

وی تاکید کرد: البته این روند در عرصه سینما، تلویزیون، عرصه نمایش خانگی و یا حتی کتاب و نشر هم وجود دارد.

قادری در پایان عنوان کرد: با وجود مشکلات معیشتی که بسیاری را در تنگنا قرار داده ما متوقعیم مردم تماشای تئاتر را نیز در اولویت سبد فرهنگی خانواده خود قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =