هواشناسی ایران | کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دمای هوا در برخی استان‌ها / افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در استان‌های فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت : روز چهارشنبه در خراسان جنوبی شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود.

او گفت: از اواخر روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی ، در سواحل دریای خزر ابرناکی و  در اردبیل و گیلان بارش پراکنده آغاز می‌شود و از روز پنجشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دمای هوا همراه با بارندگی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گفت: در اردبیل و ارتفاعات البرز بارش به صورت برف خواهد بود و از  بعد از ظهر پنجشنبه در دامنه های زاگرس ، استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده انتظار می‌رود .

او گفت: روز جمعه در اردبیل و گیلان بارش پراکنده و در شمال شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود . در استان‌های کرمانشاه، همدان، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

او گفت: از امشب تا جمعه در  شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درخصوص آب و هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۱۷ و کمترین آن به ۷ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1119510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =