فساد شوراهای شهر بیشتر در تغییر کاربری‌ها رخ می‌دهد / شفافیت تنها راه پیشگیری از بروز مفسده

حسینعلی حاجی دلیگانی عنوان کرد: فساد در شوراهای شهر بیشتر در حوزه تغییر کاربری‌ها رخ می‌دهد. هرچقدر مردم اطلاعات بیشتری نسبت به تصمیمات شورا داشته باشند، آسیب‌هایی که می‌توانند گریبان‌گیر شوراها شوند، کاهش پیدا می‌کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی؛ عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص نحوه مبارزه با فساد در شوراهای شهر گفت: اصلی‌ترین راه در قدم اول این است که افراد دست‌پاک برای شوراها انتخاب شوند که معتقد به حلال و حرام باشند و پس از آن هر آنچه که شوراها انجام می‌دهند، به طور شفاف منتشر شود؛ در واقع اطلاعات ریز کمیسیون ماده پنج شورای شهر، کارگروه‌های زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی به طور شفاف در منظر مردم قرار داده شود و این خود به تنهایی می‌تواند از بروز فساد پیشگیری کند. هرچقدر مردم اطلاعات بیشتری نسبت به تصمیمات شورا داشته باشند، آسیب‌هایی که می‌توانند گریبان‌گیر شوراها شوند، کاهش پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید

سفره فساد در شوراهای شهر چطور برچیده می‌شود؟ / نارضایتی و بی‌اعتمادی ودیعه اختلاسگران برای جامعه

او با اشاره به بیشترین مصادیق فساد در شوراها ادامه داد: فساد در شوراهای شهر بیشتر در حوزه تغییر کاربری‌ها رخ می‌دهد. هر شهری طرحی جامع و تفصیلی دارد که اگر توسط مشاورانی که شناخت بیشتری دارند و با دقت و برآورد دقیق نیازهای شهری تهیه شوند، تغییرات بعدی کمتر خواهد بود و در این صورت احتمال مفسده هم کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس مبنی بر تشکیل هیات نظارت بر شوراها عنوان کرد: در حال حاضر هیات حل اختلاف استانداری‌ها بر شوراهای شهر نظارت می‌کنند اما تشکیل هیات به افزایش نظارت‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1120701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =