آلمان: چالش های بزرگی پیش رو داریم

سه حزب آلمانی سوسیال دموکرات ها، سبزها و دموکرات های آزاد روز سه شنبه و پس از امضای توافق ائتلاف، اذعان کردند که دولت جدید چالش های بزرگی پیش رو دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه فرانس ۲۴، این ائتلاف که اولین نمونه از این نوع در سطح ملی در آلمان است، به ۱۶ سال حکومت دولت محافظه کاران تحت صدارت آنگلا مرکل پایان می دهد.

قرار است اولاف شولتس از حزب سوسیال دموکرات ها به عنوان صدراعظم جدید آلمان انتخاب شود و از روز چهارشنبه رسما این مسئولیت را در اختیار گیرد.

اعضای برجسته هر سه حزب یاد شده در مقابل دوربین شبکه های تلویزیونی این توافق ۱۷۷ صفحه ای را امضا کردند.

کریستین لیندنر رهبر دموکرات های آزاد گفت که چند هفته گذشته به مذاکرات سپری شد و اکنون زمان عمل فرا رسیده است.

وی افزود: از این هفته می خواهیم روی پیشرفت کار کنیم. باید توهم را کنار بگذاریم و بپذیریم که با چالش های بزرگی روبه رو هستیم.

شیوع ویروس کرونا و مشکلات فراوان اقتصاد، سیاسی و اجتماعی ناشی از آن، اعتراض گسترده مردم آلمان به محدودیت های کرونایی، افزایش بهای انرژی و خط لوله جنجالی نورداستریم 2 برای انتقال گاز از روسیه به آلمان، اختلافات میان اعضای اتحادیه اروپا و اعضای ناتو برسر مسائل گوناگون از جمله برخی چالش های پیش روی دولت جدید آلمان خواهد بود.

این احزاب، توافق مزبور را ماه گذشته ارائه دادند اما قبل از امضا شدن باید به تائید اعضا می رسید.

شولتس که در یک کنفرانس خبری در برلین در مقابل خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت که دولت جدید سه حزبی اش بر همکاری با دموکراسی ها در سراسر جهان متمرکز خواهد بود.

شولتس با تائید این مساله که اولین سفر خارجی اش در مسند صدراعظمی آلمان به فرانسه خواهد بود، بر اهمیت تقویت اتحادیه اروپا تاکید کرد.

منبع: ایرنا

انتهخای پیام/

کد خبر: 1121061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =