رصد نیازهای جامعه با هدف ارائه برنامه به سیاستگذاران

رئیس دانشگاه تهران گفت: قصد داریم با رصد نیازهای جامعه، اطلاعات لازم را در اختیار سیاستگذاران قرار دهیم تا برنامه‌ریزی به بهترین شکل انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در مراسم افتتاح شبکه تصویری دانشگاه تهران که سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه تهران در همه سال‌های گذشته پیشگام مبارزه با استکبار بوده است.

وی با اشاره به این که امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های مدیریت جدید دانشگاه تهران هستیم، افزود: امیدواریم بتوانیم به اهداف عالی تعیین‌شده برسیم. مجوزهایی برای تاسیس شبکه لازم بود که اتخاذ شده است‌. 

مقیمی با تصریح بر این که دانشگاه تهران مدتهاست که با رسانه ملی و شبکه آپارات همکاری می‌کند، گفت: دانشگاه تهران در فضای امروز لازم است موضوعات حوزه آموزش عالی و دانشگاه را به عامه مردم انتقال بدهد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دانشگاه ضروری است، یادآور شد: باید توجه داشت که اطلاع‌رسانی تنها هدف دانشگاه تهران نیست، هدف اصلی ما حل مشکلات جامعه است. به همین دلیل همه تلاش ما این است که نیازهای جامعه را رصد کرده و برای پاسخگویی به آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: دانشگاه تهران قصد دارد با انجام این رصد، اطلاعات لازم را در اختیار سیاستگذاران قرار دهند تا برنامه‌ریزی به بهترین شکل انجام شود.

مقیمی به مسائلی مانند خشکسالی به عنوان مشکلات قدیمی کشور اشاره کرد و گفت: کارگزاران کشور در این زمینه‌ها نیاز به نظر دانشگاهیان دارند. به همین دلیل، وجود چنین شبکه‌ای ضروری است.

رئیس دانشگاه تهران با بیان این که این دانشگاه بیش از ۲ هزار عضو هیئت علمی دارد، تصریح کرد: این شبکه فضایی برای بیان دیدگاه‌های اعضای هیئت علمی خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران از بودجه دولتی استفاده می‌کند و همه جامعه نسبت به آن حق دارند. به همین دلیل، خود را موظف می‌دانیم که در مقابل جامعه پاسخگو باشیم.

مقیمی با تاکید بر این که یکی از اهداف این شبکه، پوشش رویدادهای دانشگاه است، افزود: برای مثال انجمن‌های علمی فرصتی خوب برای بیان مسائل دانشگاه هستند و دانشگاه باید از این پتانسیل استفاده کند.

دانشگاه تهران در راستای سند دانشگاه اسلامی حرکت می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو، اظهار کرد: اتفاقاتی که در سال ۳۲ در دانشگاه تهران رخ داد، مبدا انقلاب اسلامی شد. انقلاب اسلامی هم انقلابی پویا بوده که هر روز با تحولی جدید همراه بوده است.

وی با بیان این که سالهاست که قصد راه‌اندازی شبکه دانشگاه تهران وجود داشته است، افزود: اما امروز پس از این سال‌ها این اتفاق به وقوع پیوست.

کرمی با اشاره به این که فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه طراحی و برنامه‌ریزی می‌شوند، گفت: دانشگاه تهران در راستای سند دانشگاه اسلامی حرکت می‌کند و به همین دلیل، جای چنین شبکه‌ای در دانشگاه تهران خالی بود.

رئیس نهاد دانشگاه تهران با تصریح بر این که اسلام برای همه دنیا حرف دارد، یادآور شد: دانشگاه ما هم دانشگاهی اسلامی است که می‌تواند در سطح بین‌المللی فعالیت کند.

ارتباط با استادان و دانشجویان به حل مسائل کشور کمک می‌کند

سیدمهدی شریفی مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه در این مراسم با بیان این که بزرگترین هدف دانشگاه حل مسائل جامعه از طریق ذی‌نفعانی است که در دانشگاه حضور دارند، اظهار کرد: ارتباط با استادان و دانشجویان می‌تواند به حل مسائل کشور کمک کند.

وی با اشاره به این که رسانه‌ها می‌توانند برای این شبکه طرح مسئله کنند، افزود: استقلال دانشگاه در تلویزیون اینترنتی خود را به خوبی نشان خواهد داد. 

شریفی در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدات رسانه‌ای را حرفه‌ای به انجام خواهیم رساند و سعی می‌کنیم در عرصه بین‌الملل حضور داشته باشیم.

مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه با اشاره به این که سه بخش مهم برای کار در شبکه دانشگاه تهران وجود دارد، گفت: هر هفته چهار ساعت برنامه داریم. یکی جنگ یک و نیم ساعته است که هر هفته یک مسئله را بررسی خواهیم کرد. معتقدیم مسائل را باید به زبان عامیانه و ساده مطرح کنیم.

وی افزود: گفتگوهای تخصصی در استودیو سیمرغ انجام خواهد شد. این گفتگوها در زمینه‌های فلسفی و بین المللی خواهد بود. محور سوم پوشش همایش‌ها و برنامه‌های دانشگاه است. 

شریفی در پایان بر استفاده جدی از دانشجویان به عنوان یکی از اهداف شبکه دانشگاه تهران در تولید محتوا تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =