طالبان: تلاش‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان ادامه دارد

معاون نخست‌وزیر طالبان در دیدار معاون سفیر ایران کابل، با تاکید بر اینکه آمریکا باید دارایی‌های افغانستان را آزاد کند، گفت که تلاش‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر و متخصص ادامه دارد و در آینده نزدیک اخباری در این زمینه منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مولوی عبدالسلام حنفی معاون نخست‌وزیر حکومت موقت طالبان افغانستان ساعاتی پیش با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته سید حسن مرتضوی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، محور اصلی این دیدار پیگیری مصوبات اقتصادی سفر جناب آقای کاظمی قمی به افغانستان بود که مراحل اجرایی خود را طی می‌کند و ان‌شالله در آینده نزدیک دو ملت ایران و افغانستان ثمرات آن را خواهند دید.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل همچنین اظهار داشت که در این دیدار بر ادامه همکاری‌ها و کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان در آستانه فصل زمستان تأکید گردید.

مولوی عبدالسلام حنفی نیز با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی حادث شده بر مردم افغانستان اظهار داشت: آمریکایی‌ها در حالی که مشکلات اقتصادی مردم را می‌بینند اما همچنان بر ادامه فشارهای اقتصادی به ملت افغانستان تأکید داشته و دارایی‌های این ملت را بلوکه کرده و آزاد نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: به آمریکایی‌های اعلام کرده‌ایم در سایر حوزه‌ها به جز نظامی و امنیتی می‌توانند همکاری کنند اما گویا آنها از امنیت و استقلال به وجود آمده در افغانستان خوشحال نیستند.

حنفی با اشاره به برخی پیشرفت‌های به وجود آمده در بحث حکومتداری گفت: اکنون در بیش از نیمی از افغانستان دختران در تمام سطوح تحصیلی به مدرسه می‌روند و در آینده نزدیک این موضوع برای تمام ولایات حل خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر طالبان در مورد تشکیل حکومت فراگیر نیز اظهار داشت که تلاش‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر و متخصص ادامه دارد و در آینده نزدیک اخباری در این زمینه منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1122106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =