مدل‌های مشارکتی دانشگاه با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند متنوع‌تر باشد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ویراسامانه پارسان نقش دانشگاه آزاد اسلامی نقش دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد این دانشگاه در پیشبرد اهداف شرکت دانش بنیان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: مدل‌های مشارکتی دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند متنوع‌تر و گسترده‌تر باشد.

 سعید جواد زاده،  مدیر عامل شرکت دانش بنیان ویراسامانه پارسان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اخذ مجوز دانش بنیان این شرکت در سال ۹۴  گفت: طی این مدت توانستیم محصولات متعدد در حوزه الکترونیک و رایانه تولید کرده و از حیث تنوع شرایط خوبی را تجربه کردیم. هوشمندسازی مدیریت اموال، انبار، سمینارها و همایش‌ها بخشی از اقدامات شرکت دانش بنیان ویرا سامانه پارسان است.

جوادزاده افزود: موضوع اتوماسیون صنعتی همیشه جزو مباحث اصلی شرکت بوده است. به همین منظور دستگاه‌هایی در صنعت و در حوزه  کشاورزی، مرغداری، شالیکوبی‌ها و گلخانه‌ها تولید شده بود و دستگاه و کنترلرهای هوشمند برای صنایع مختلف تولید شده  که در کشور از لحاظ فنآوری رقیب نداشته و از این حیث رتبه اول کشور را دارا هستیم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ویراسامانه پارسان با اشاره به فروش این محصولات به استان‌های شمالی کشور و همچنین، استان‌های لرستان، خوزستان و فارس تاکید کرد: محصول ما توانسته جای پای خود را در هر استان و شهری که صنعت‌های مربوط را داشته باز کند.

جوادزاده بزرگترین مزیت دستگاه‌های کنترلر هوشمند شالیکوبی را فرآیند تبدیل شالی به برنج با بهترین عملکرد و کمترین هدر رفت محصول  و استخدام مستقیم بیش از ۲۰ نفر در این شرکت خبر داد و گفت: در شرکت دانش بنیان نیروهای متعدد همکاری داشته و امروز نیز با بیش از ۲۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده و برای ۱۰ ها نفر هم بستر اشتغال غیرمستقیم مهیا شده است. 

وی نقش دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد این دانشگاه را در پیشبرد اهداف شرکت دانش بنیان ویراسامانه پارسان ارزشمند توصیف کرد و گفت: ما از بسترهای ایجاد شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی استفاده فراوان کردیم و  در سال‌های اخیر همکاری متقابل این شرکت با مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی منافع متعدد برای هر دو مجموعه در برداشته است.

جوادزاده تاکید کرد: مدل‌های مشارکتی دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند متنوع‌تر و گسترده‌تر باشد. از مدل‌های مشارکتی متنوع و مدل‌های همکاری حقوقی تا فنی مهندسی می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد تا هم دانشگاه آزاد اسلامی از منافع اقتصادی بهره‌مند شود و هم شرکت‌های دانش بنیان با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت را طی کند. 

وی تمام فناوری‌های بکار رفته در شرکت را کاملا بومی دانست و تصریح کرد: صفر تا صد کار را خودمان تولید کرده‌ایم. از سخت افزار، نرم‌افزار و قطعات الکترونیکی را ذره ذره ایجاد کرده‌ایم و قدرت اصلی ما نیز بر روی این بنا استوار شده است. 

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ویراسامانه پارسان درباره نمونه‌های مشابه دستگاه شالیکوبی گفت: محصولات نوین در حقیقت مدل پیشرفته قبلی خود است. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم؛ محصولات تولیدی ما، ارتقا یافته نمونه‌های مشابه قبلی خود است. پیش از این و در محصول شالیکوبی که در حوزه اتوماسیون صنعتی ما تولید کرده‌ایم، پی.ال.سی و اچ.ام.آی‌ها تولید شده و برخی نمونه‌های تولیدی داخل نیز کارآمد نبود. ما با سنسورهای پیشرفته‌تر، کنترل فرآیندهای دقیق‌تر و مباحث حافظه‌ای که تا پیش از این نمونه آن در بازار نبود سطح جدید از فنآوری را فراهم کردیم و آن را به محصولات‌مان اضافه کردیم. 

وی تاکید کرد: امروز مصرف کننده در رقابت با نمونه‌های خارجی، از حیث قیمت بهای به مراتب پایین‌تری پرداخت می‌کند و در مقام مقایسه با نمونه داخلی نیز قیمتی مقرون به صرفه ای را پرداخت می‌کند. ما در محصول شالیکوبی شیر موتور تدریجی و دمپر برقی تدریجی را تولید و بر روی محصولات سوار کردیم که اساسا نمونه داخلی ندارد و همین برتری در کیفیت و قیمت سبب شده در همین مدت کوتاه چند هزار دستگاه را در نقاط مختلف کشور به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =