مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۶ دی 

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در  سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از  مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در یکشنبه(۲۶دی ماه)  را در ادامه می‌خوانید:

تمدید مهلت ثبت‌نام جشنواره ملی «شعر مولود کعبه»

حجت الاسلام سیدحسین محتشمی، دبیر تخصصی جشنواره ملی شعر مولود کعبه دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از مشارکت ۸ نهاد و سازمان فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: علاقه مندان باید آثار جدید خود که در جشنواره‌های دیگر ارائه نشده را مطابق شیوه‌نامه جشنواره تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت  https://iaum.nahad.ir  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند.

وی در خصوص نحوه داوری آثار گفت: آثار دریافتی در سه بخش حرفه ای ، دانشگاهی و دانش آموزی توسط شاعران برجسته کشور داوری و در پایان ۱۴ اثر فاخر انتخاب و در اختتامیه جشنواره با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه به همراه هدایای نقدی از ۳۰ تا ۸۰ میلیون معرفی می شوند.

جشنواره ملی «شعر مولود کعبه» ۲۷ بهمن ماه سال جاری همزمان با سالروز ولادت امام علی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کارگاه دانش افزایی رؤسای ادارات دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بوشهر 

نخستین کارگاه دانش افزایی رؤسای ادارات نظارت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مناطق جنوب دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد بوشهر برگزار شد. مسعود صانعی، معاون نظارت و ارزیابی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در این کارگاه با بیان اینکه حضور افراد علمی و ولایت‌مدار در رأس مدیریت واحدها و مراکز دانشگاهی استان ها، شرایط تحولی مطلوبی را در اختیار دانشگاه قرار داده است، گفت: بی شک هر مسئول تنها با تلاش و از خودگذشتگی می تواند به پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸، ادارات کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات در ۱۰ منطقه کشور تشکیل شده، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد تیمی مجرب، اهل فن، متخصص و با اشراف کامل به مسائل و موضوعات دانشگاه در این ادارات کل هستیم.

معاون نظارت و ارزیابی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی مورد نظارت و ارزیابی اولیه قرار گرفته اند، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز نظارت و ارزیابی دوره ای ۳ ماهه در حال انجام است.

صانعی با بیان اینکه شرایط کرونا باعث رکود و سکون عملکرد و نظارت این مرکز نشد، اظهار داشت: در این مدت، ارزیابی و کارگاه های نظارتی به صورت مجازی و با جدیت انجام شد. نخستین کارگاه دانش افزایی مناطق شمالی نیز به میزبانی واحد دانشگاهی تبریز انجام شد و پس از کارگاه یک روزه، ارزیابی عملی آن کارگاه در واحد میزبان به اجرا درآمد.

حمیدرضا زارعی، مدیر کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه نیز گفت: هدف ما در اداره نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات کمک به مدیریت واحدهای دانشگاهی با رویکرد حل مسأله، پیشگیری از بروز مشکلات و ثبات در عملکرد است.

سروش حیدری سنگستانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در ابتدای این کارگاه به تشریح برخی فعالیت های واحدها و مراکز دانشگاهی استان بوشهر پرداخت و گفت: استان بوشهر دارای ۱۱ واحد و مرکز است که با پراکندگی مناسب در تمامی شهرستان ها مشغول به فعالیت است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر ۱۵ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیأت علمی و کارمند دارد که توانسته در انجام مأموریت های خود رو به پیشرفت ظاهر شود.

ارتقاء کیفیت مدارس سما و استانداردسازی شهریه‌ها

نخستین نشست معاونت‌های موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین  عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر، جواد علمائی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و  سید محمد بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بطحائی در این جلسه اولویت کار در بخش مدارس سما را بر اساس سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی و تأکیدات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقاء کیفیت دانست و گفت: در همین راستا برنامه کنترل و پایش کیفیت مدارس سما را از دو سال پیش آغاز کردیم. در این برنامه، کیفیت مدارس در ۲۱ شاخص مورد سنجش قرار می‌گیرند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقاء کیفیت مدارس سما و استانداردسازی شهریه‌ها را از مهمترین دستاوردهای اجرایی شدن برنامه کنترل و پایش کیفیت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در ذیل معاونت آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان در حدود ۱۲۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که با تبدیل و ارتقاء آموزشکده های سما به دانشکده های مهارت و کارآفرینی، اقدامات خوبی در حوزه مهارتی انجام شده است.

بطحائی به فاصله میان آموزش های دانشگاهی و بازار کار اشاره و تصریح کرد: در تلاش هستیم با آموزش های مهارتی در قالب طرح هایی همچون طرح پویش، مدارس عالی، مراکز مشاوره شغلی و ... بتوانیم حلقه مفقوده میان دانشگاه و صنعت را جانمایی و تقویت کنیم.

لازم به ذکر است انتقال رشته های کارشناسی ناپیوسته مهارتی که دارای سرفصل مهارتی هستند به دانشکده های مهارت و کارآفرینی، به روز رسانی آیین نامه آموزشی رشته های کاردانی و کارشناسی، پرورش دانشجوی ماهر و مهارت محور شدن رشته های کاردانی و کارشناسی  از مصوبات این نشست بود.  

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان میزبان دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا

مهدی سلطانی فر با بیان اینکه دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در حال برگزاری است، گفت: در این دوره تعداد ۱۴ نفر از بانوان علاقه‌مند به فراگیری مربیگری فوتسال از اقصی نقاط کشور با تدریس میترا چین سری، مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور دارند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار کرد: دوره مربیگری سطح یک فوتسال که از روز ۲۳ لغایت ۲۹ دی‌ در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار می‌شود، توسط هیات فوتبال استان سمنان و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برنامه‌ریزی و به اجرا درآمده است.

وی گفت: برای ارتقا کیفی این کارگاه و پاسخگویی به نیازهای فنی ورزشکاران و مربیان فوتسال از مجموعه امکانات و ظرفیت‌های سخت‌افزاری واحد سمنان حداکثر بهره را ببریم.  

سلطانی‌فر تصریح کرد: آموزش تخصصی در هر سطحی باید به مراکز آموزشی واگذار شود و دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات آموزشی، کمک‌آموزشی و خدماتی در این مسیر پیشگام است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان افزود: علاوه بر فضای علمی و دانشگاهی و بهره‌گیری از مدرسان صاحب‌نام، وجود امکانات آموزشی و رفاهی بسیار مطلوب نظیر مجموعه ورزشی آزادگان و مهمانسرای فرهیختگان در کنار هم توانسته در تأمین نیازهای آموزشی و اسکان رضایت شرکت‌کنندگان را به جلب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =