هواشناسی ایران / هشدار به کشاورزان درباره کاهش دما به زیر صفر درجه

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش دما به زیر صفر درجه، کشاورزان و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان در مزارع کلزا از کود پتاسه استفاده کنند. با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، کشاورزان پاکسازی راه آب مزارع و باغات را در دستور کار خود قرار دهند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی طی چند روز آینده در ۲۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

به گفته مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی با توجه به سرمای هوا دامداران کف دامداری ها را خشک نگه دارند و مراقب سوز باد باشند و همواره از غذای پرانرژی در دامداری ها استفاده کنند.

بر اساس آمار مرکز پایش هواشناسی کشاورزی از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته مجموع بارش کشور ۸۹.۲ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۷۳.۵ میلی متر و در دوره بلندمدت ۸۹.۴ میلی متر بوده که این امر افزایش ۲۱.۳ میلی متر نسبت به سال قبل و کاهش ۳ دهم میلی متر نسبت به دوره بلندمدت نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که روز چهارشنبه در استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ابرناکی و بارش باران رخ می دهد و در سایر نقاط جو آرام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =