افسردگی دانش‌آموزان دو ماهه برطرف می‌شود /  رعایت همه پروتکل‌ها شرط اساسی بازگشایی مدارس

نادری عنوان کرد: از اواخر زمستان سال ۹۸ که کرونا وارد کشور شد، مدارس ودانشگاه‌ها تعطیل بوده و نوعی از خمودگی و رکود در روحیه جامعه و به تبع آن دانش آموزان به وجود آمده است.

احمد نادری؛ نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص بازگشایی مدارس گفت:  طبق نامه‌ای که وزیر کشور برای وزرای آموزش وپرورش، بهداشت، وزیر علوم و دانشگاه آزاد فرستاده قررار برا ین شده که مدارس و دانشگاه‌ها به زودی به صورت حضوری باز شوند و احتمالا ما از ترم آینده حضور در مدارس را شاهد خوهیم بود.

او اضافه کرد: ما هم در کمیسیون تأکید براین داریم که همه پروتکل‌ها باید رعایت شود و شرط اساسی این بازگشایی رعایت پروتکل‌هاست؛ اتفاقی که افتاده این است که از اواخر زمستان سال ۹۸ که کرونا وارد کشور شد، مدارس ودانشگاه‌ها تعطیل بوده و نوعی از خمودگی و رکود در روحیه جامعه و به تبع آن دانش آموزان به وجود آمده است.

نادری با اشاره به لزوم وجود برنامه‌ای برای رفع خمودگی دانش‌آموزان توضیح داد: بخشی از برنامه آموزش و پرورش و وزارت علوم در حوزه معاونت‌های فرهنگی و پرورشی باید این باشد که بتوانند دانش آموزان و دانشجویان را با برنامه‌هایی که دارند به سمتی سوق دهند که به حالت سابق برگردند. به نظرم این اتفاق ظرف یکی دوماه خواهد افتاد منتهی نقش دانشگاه و آموزش و پرورش در این موضوع بسیار پررنگ است.

او در پایان تاکید کرد: در دوره کرونا به سبب ضعف بسیار زیاد موجود در زیرساخت‌های آموزش مجازی محصلان ضربه زیادی خوردند. بارها شبکه شاد را نقد کردم چون آنچنان که گفته بودند، نبود و نیست و در خیلی از جاها قابل استفاده نبود و در کنار آن زیرساخت‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند هم در دست دانش‌آموزان نبوده و بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان خصوصا در مناطق محروم ترکت تحصیل کردند  و این مشهود است. باید آموزش و پرورش را به سمتی سوق دهیم که این‌ها به فضای آموزشی برگردند و حتما در کمیسیون آموزش از وزیر این موارد را خواهیم خواست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1127131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =