معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / هناس + تصاویر

«هناس» تازه‌ترین اثر حسین دارابی فیلمی است که در روز ششم روی پرده می‌رود. این فیلم با تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی ساخته شده است. از حضور چهره‌های شاخص در این اثر می‌توان به بازی مریلا زارعی و بهروز شعیبی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / دسته دختران + تصاویر

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

«هناس» تازه‌ترین اثر حسین دارابی فیلمی است که در روز ششم روی پرده می‌رود. این فیلم با تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و  کارگردانی حسین دارابی ساخته شده است. این اثر پیش از با نام «صورت فلکی» پروانه نمایش گرفت اما بعد تغییر نام داد. از حضور چهره‌های شاخص در این اثر می‌توان به بازی مریلا زارعی و بهروز شعیبی اشاره کرد.

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰ / هناس + تصاویر

قصه «هناس» ماجرای ترور دانشمند هسته‌ای است و روایت تلاش‌های عاشقانه زنی برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم است.

محمدرضا شفاه در گفت‌وگویی در خصوص ساخت این اثر گفته بود که تصمیم داشته خارج از کلیشه‌ها فیلم بسازد و شیوه بسیار عجیب ترور توجه او را برای ساخت این اثر جلب کرده است.

در این فیلم مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) با هنرمندی سیاوش طهمورث در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

حسین دارابی کارگردان،فیلمنامه نویس و تهیه کننده است. او تهیه کنندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه را برعهده داشته که از میان آن ها می توان به «مادر»، «همسایه»، «نفرین شدگان»، «سحری»، «دایو»، «مزاحم»، «قابلمه»، «چشم به راه»، «قفل فرمون»، «شام هیئت» و «جیب کت» اشاره کرد. وی در سال ۱۳۹۹ با ساخت نخستین فیلم بلند خود بنام «مصلحت» به سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر راه یافت. «مصلحت» با نام های سابق «پدری» و «مصلحت نظام» به کارگردانی و نویسندگی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه ساخته شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1128574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =