نامجومطلق: استقلال کامل‌ترین تیم لیگ ما است

کارشناس فوتبال گفت: استقلال کامل‌ترین تیم لیگ ما است. شاید اگر خیلی دقت کنیم از نظر سبک بازی رضایت هواداران آنطور که باید جلب نمی‌شود ولی از نظر نتیجه استقلال به خوبی عمل کرده و به اهدافش در زمین می‌رسد که فاکتور مهمی است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مجید نامجومطلق در خصوص دیدار استقلال و پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی جذابی نبود ولی خدا را شکر استقلال در شرایطی قرار گرفته که از نظر اعتماد به نفس سطح خوبی دارد. روح برنده شدن در وجود این تیم هست. تحت هر شرایطی نتیجه را می‌گیرد و بازی‌ها را می‌برد. این موضوع برای یک تیم که به دنبال موفقیت است یک پوئن مثبت است.

وی با اشاره به صعود استقلال در جام حذفی تصریح کرد: تمام بازی‌ها در این جام حساس هستند. راه نزدیکی برای قهرمان شدن و همچنین رسیدن به لیگ قهرمانان آسیاست. به همین خاطر تیم‌ها انگیزه بیشتری دارند. با این حال خوشبختانه استقلال توانست از این بازی برنده خارج شود. هرچند که پیکان تیم قابل احترامی است و بازی خوبی را هم به نمایش گذاشت. 3-2 موقعیت خوب هم داشتند که نتوانستند استفاده کنند. در حال حاضر انسجام تیمی استقلال بزرگترین فاکتورش است و می‌تواند از این شرایط به نحو احسن در بازی‌ها استفاده کند.

کارشناس فوتبال در مورد شکل بازی استقلال گفت: این تیم براساس یک تاکتیک مشخص از شروع فصل جاری بازی می‌کند. قالب برنامه تیم این است که به حریفان به راحتی موقعیت ندهد و به همین خاطر امسال کمترین گل را دریافت کرده، در واقع استقلال براساس سیستمی بازی می‌کند که اول گل نخورد و سپس با توجه به مهره‌های مؤثری که در خط هافبک و حمله دارد، از موقعیت‌هایی که به دست می‌آید به نتیجه برسد. 

وی افزود: بازیکنان هم کم‌کم در این قالب قرار گرفتند و تفکرات کادر فنی را در زمین به خوبی اجرا می‌کنند. ضمن اینکه گابریل پین از فوتبالی می‌آید که ساختار دفاعی در آن کشور حرف اول را می‌زند. این مساله به خوبی به فرهاد کمک می‌کند که این تفکر را در تیم جا بیندازد و در این امر هم موفق بودند. در بازی‌هایی که می‌بینیم شخصیت تیمی استقلال به خوبی در زمین اجرا می‌شود و بازیکنان هم به خوبی وظایف‌شان را انجام می‌دهند. 

نامجومطلق تصریح کرد: امیدوارم در ادامه راه، این مسیر به موفقیت و کسب قهرمانی برسد. استقلال کامل‌ترین تیم لیگ ما است. شاید اگر خیلی دقت کنیم از نظر سبک بازی رضایت هواداران آنطور که باید جلب نمی‌شود ولی از نظر نتیجه استقلال به خوبی عمل کرده و به اهدافش در زمین می‌رسد که فاکتور مهمی است. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود براساس یک تفکر و اصول حرکت می‌کند. اینکه کمتر گل بخورند و کسب نتیجه مهم‌تر از کیفیت و زیبایی فوتبال باشد، تفکر تیم‌هایی است که می‌خواهند قطعاً به قهرمانی برسند. این روندی است که استقلال دارد و در این روش به موفقیت هم رسیده، کمترین گل خورده را داریم و تیم بدون باخت هستیم که روندی برای قهرمانی است. 

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه آیا استقلال پتانسیل قهرمانی را دارد، گفت: قطعاً امسال این پتانسیل را دارد. علاوه براینکه استقلال در شرایط خیلی خوب خودش قرار دارد به سایر تیم‌های مدعی هم که نگاه کنیم می‌بینیم آنها هنوز در شرایط خوب‌شان نیستند. به جز استقلال هیچ تیمی کیفیت لازم و آنچه از اول فصل روی آن‌ها حساب می‌شد را به نمایش نگذاشته است.

نامجو مطلق عنوان کرد: بهترین فرصت برای استقلال است که با ادامه این روند به قهرمانی برسد. تیم‌های دیگر واقعاً خودشان را در حد قهرمانی نشان نداده‌اند. پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر و سایر تیم‌های دیگری که همیشه مدعی بودند را مقایسه کنید. به عنوان مثال سپاهان با اینکه تقویت شده ولی کیفیت فنی‌اش نسبت به سال قبل خیلی فرق کرده و در واقع سال قبل تیم خیلی بهتری بود. تیم‌های دیگر نیز همین‌طور هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1129140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =