حضور دو سوم دانشجویان در خوابگاه رعایت نشد/ برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: حضور دو سوم دانشجویان در خوابگاه از آذرماه اجرایی نشد و خوابگاه‌ها با تمام ظرفیت نسبت به اسکان دانشجویان اقدام کردند.

میلاد کارخانه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بازگشایی این دانشگاه در ترم بهمن اظهار کرد: کلاس‌های نیمسال دوم تحصیلی از ۲۳ بهمن ماه آغاز می‌شود، کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد مگر اینکه ستاد کرونا بخواهد تصمیم جدیدی در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها اتخاذ کند.

وی‌ در زمینه بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: حضور دو سوم دانشجویان در خوابگاه از آذرماه اجرایی نشد و خوابگاه‌ها با تمام ظرفیت نسبت به اسکان دانشجویان اقدام کردند.

دبیرکل شورای صنفی علوم پزشکی زنجان گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زنجان به دنبال اجاره خوابگاه است، زیرا کمبود خوابگاه برای اسکان حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان وجود دارد. دانشگاه درتلاش است با اجاره خوابگاه این مشکل را مرتفع کند.

وی افزود: اجاره خوابگاه درمانی موقت برای جبران کمبود خوابگاه به شمار می‌رود. دانشگاه علوم پزشکی زنجان باید نسبت به ساخت خوابگاه مرکزی اقدام کند. طرح اولیه ساخت این خوابگاه آغاز شده و وزارت بهداشت بر ساخت سریع‌تر این خوابگاه نظارت می‌کند.

محمودی اضافه کرد: رزیدنت‌ها در زمینه دریافت افزایش حقوق با مشکل مواجه هستند و دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته باید توجه داشت بسیاری از دانشگاه‌ها توانایی پرداخت مابه‌تفاوت حقوق دستیاران را ندارند و وزارت بهداشت باید ردیف جداگانه‌ای را به این امر اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه کیفیت غذا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز افت کرده اظهار کرد: دانشگاه باید نسبت به ارائه غذا اقدامات سریعی انجام می‌داد. پیش از بازگشایی سلف موظف به ارائه غذا به ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان بود. اما پس از بازگشایی دانشگاه و حضوری‌ شدن امتحانات، تعداد دانشجویان ۴برابر شد و دانشگاه باید نسبت به ارائه غذا برای این تعداد دانشجو اقدام می‌کرد.به همین دلیل کیفیت غذا افت پیدا کرد و با مشکل کمبود اقلام و مواد غذایی اولیه مواجه شدیم. شورای صنفی حل مشکلات این چنینی را پیگیری می‌کند.

این فعال صنفی دانشجویی بیان کرد: ما مشکل کمبود بودجه تغذیه را به وزارت بهداشت نیز انتقال داده‌ایم، امیدواریم این مشکل با تزریق بودجه حل شود. اگر بودجه‌ای به معاونت فرهنگی وزارت بهداشت در راستای تغذیه دانشجویان ارائه شود می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های بزرگ از درآمد اختصاصی خود برای هزینه‌هایشان خرج می‌کنند. اما دانشگاه‌های کوچک مانند علوم پزشکی زنجان درآمد چندانی ندارند و کمبود بودجه در این دانشگاه‌ها به شدت احساس می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129270

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =