اظهار نظر شنیدنی فراستی درباره جشنواره فجر + فیلم

مسعود فراستی در برنامه هفت گفت: جشنواره چهلم با «موقعیت مهدی» از لحاظ فیلم‌های قابل دفاع یک سر و گردن بالاتر از جشنواره‌های دیگر می‌ایستد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مسعود فراستی منتقد سینما در ارزیابی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: «موقعیت مهدی» افتخار سینمای ایران و بهترین فیلم سینمای ایران حداقل در ۱۰-۱۵ سال اخیر است.

به گفته او، جشنواره چهلم با «موقعیت مهدی» از لحاظ فیلم‌های قابل دفاع یک سر و گردن بالاتر از جشنواره‌های دیگر می‌ایستد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر، هفته گذشته با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در این رویداد فرهنگی هنری، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در پنج بخش بهترین فیلم اول، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های میدانی، بهترین فیلم و بهترین موسیقی متن سیمرغ بلورین جشنواره را کسب کرد.

سیمرغ بهترین کارگردانی، به رضا میرکریمی برای فیلم نگهبان شب رسید. فیلمی که به زعم فراستی در حد یک فیلم اولی بود، اما جایزه بهترین کارگردانی را گرفت.

در ادامه فیلم صحبت‌های فراستی در این باره را ببینید:

فیلم موقعیت مهدی

موقعیتِ مهدی، نخستین فیلم هادی حجازی‌فر در مقام کارگردان، روایتی است از زندگیِ مهدی و حمید باکری. در ادامه با زومجی همراه باشید.

پس از اکران آتابای، که نخستین حضور هادی حجازی‌فر در مقامی به‌جز بازیگر و به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس در یک فیلم سینمایی بود، حالا با موقعیتِ مهدی طرف‌ایم که اولین فیلمِ حجازی‌فر در مقام کارگردان است.

فیلمی که فیلم‌نامه‌اش را نیز حجازی‌فر به همراهِ ابراهیم امینی ــ فیلم‌نامه‌نویسی که سابقه‌ی همکاری در چند فیلمِ ابتدایی محمدحسین مهدویان را در کارنامه دارد ــ با هم نوشته‌اند. در موقعیت مهدی با روایتی اپیزودیک سروکار داریم. اپیزودهایی از مقاطعِ مختلف زندگی مهدی باکری، از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق، از ازدواج تا شهید شدن.

فیلم نگهبان شب

فیلم نگهبان شب یکی از فیلمهایی است  که تصویربرداری آن با توجه به این شرایط متوقف شده بود. این فیلم جدیدترین ساخته رضا میرکریمی است که نویسندگی آن را به طور مشترک با محمد داوری بر عهده دارد.

فیلمبرداری این فیلم که از زمستان سال 99 آغاز شده و به دلیل شیوع بیماری کرونا به طور موقت متوقف شده بو، با کاهش نسبی شرایط بیماری در جامعه و صدور مجوز از سوی سازمان سینمایی ادامه پیدا می کند.

رضا میرکریمی برای نقشهای مختلف فیلم نگهبان شب فرخوان داده و چهره های جدیدی را مانند فیلم های قبلی خود به سینما معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =