آثار سفر آیت الله رئیسی به قطر / افزایش 100  درصدی مبادلات اقتصادی

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: سفر رییس جمهوری به قطر با گشایش‌های بسیاری در زمینه تجاری همراه است و تجارت را افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی محمدمیرزاییان با اشاره به سفر رییس جمهوری به قطر اظهار داشت: تعامل حاکمیت‌ها با یکدیگر بر تجارت و توسعه روابط اقتصادی بسیار تاثیر گذار است و می‌تواند روابط تجاری را به چند برابر افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سفر رییس جمهوری به قطر روابط اقتصادی را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته آیت الله رییسی سفری به ترکمنستان داشتند که بعد از آن، تعامل تجارت با این کشور تسهیل شد و اکنون کامیون‌های باری به راحتی در این مسیر تردد می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی افزود: در حال حاضر عوارض کمتری در تجارت با ترکمنستان پرداخت می‌شود و تعرفه‌های گمرکی نیز کاهش پیدا کرده است که این مهم در پی افزایش تعاملات تجاری رخ داده است.

محمدمیرزاییان با تاکید بر اینکه ارتباط بیشتر موجب افزایش تقاضا می شود، تصریح کرد: هم اکنون با سفر رییس جمهوری به قطر، تقاضای خرید پسته افزایش یافته و بخش خشکبار از تعاملات بیشتر در تجارت با این کشور خبر می‌دهند.

وی با اشاره به مسیر ترانزیتی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای قطر، گفت: دسترسی به کشورهای دورتر از طریق ایران و قطر به دلیل همسایگی تسهیل می‌شود که خود این روند گشایش‌های بسیاری به همراه دارد.

نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهوری به قطر، ۱۰۰ درصد تجارت را افزایش خواهد داد، اظهار داشت: با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال در سال جاری میلادی در این کشور، تاکنون درخواست خرید مصالح ساختمانی برای ساخت ورزشگاه‌ها زیاد بود.

وی تاکید کرد: مواد غذایی ایرانی در بازار قطر مشتری بسیاری دارد، به همین دلیل در صورت روند توسعه صادرات به این کشور در زمینه محصولات کشاورزی افزایش بیشتری را شاهد خواهیم بود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1131053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =