بهادری جهرمی: وزارت کار ۳ روزه مجوز کسب و کار صادر می‌کند

سخنگوی دولت گفت: در حوزه تسهیل صدور مجوز کسب و کار وزارت کار پیش قدم بوده است و در روزهای اول اعلام کردند که ۳ روزه مجوز می دهند این که مجموعه ای بپذیرد از امضای طلایی به نفع مردم صرف نظر کند کار ساده ای نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در در نمایشگاه دستاوردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: تلاش مستمر وزارت کار جای خدا قوت دارد، وزارت مردم، تعاون جمعی بین مدیران ایجاد کرده تا "کار برای مردم" سرلوحه کارشان قرار دهند.

وی گفت: در حوزه تسهیل صدور مجوز کسب و کار وزارت کار پیش قدم بوده است و در روزهای اول اعلام کردند که ۳ روزه مجوز می دهند و درحال حاضر هم آمار مجوزهایی که صادر شده است را می دهند. این که مجموعه ای بپذیرد از امضای طلایی به نفع مردم صرف نظر کند کار ساده ای نیست.

سخنگوی دولت افزود: در همین مدت ۶ ماه، دو جلسه شورای اشتغال با حضور رئیس جمهور تشکیل شده و وقتی در فاصله زمانی کمتر از دو ماه این شورا تشکیل می شود نشان می دهد دولت و وزارت کار در این حوزه جدی هستند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: نگاه راهبردی دولت آن است که آینده این کشور در گروی میز مذاکرات نباشد، بلکه آینده در گروی کار و تلاش جوانان ایرانی، سرمایه اجتماعی و کارگران عزیز باشد. دولت با این نگاهی که در پیش گرفته، وزارت کار نقش محوری پیدا می کند و بار مسئولیت این وزارتخانه نیز سنگین تر می شود.

وی افزود: توجه به زیست بوم اشتغال در کشور، اصلاح نظام مدیریتی شرکتی، اصلاح نظام صندوق های بازنشستگی، از جمله اقدامات مهم این وزارتخانه بود. برنامه ریزی برای رفع فقر مطلق که رئیس جمهور تاکید کردند برنامه فوری است که توسط دستگاه ها با محوریت وزارت مردم باید انجام شود. با رویکردی که در اطلس اشتغال دیدیم و سهم هر بخش را به تفکیک پیش بینی کرده بود در این مسئله هم با یک تقسیم کار خوب مسیر را پیش برود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در حوزه عدالت محوری که دومین موضوع از گفتمان دولت سیزدهم است حرکت های خوبی دراین وزارت خانه انجام شده است و بازدیدهایی که صورت گرفته، گوشه هایی از حرکت هایی که از این وزارتخانه انتظار می رود را شاهد هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =