رتبه بندی معلمان به صورت جدی دنبال خواهد شد

رتبه‌بندی معلمان سال‌ها به یکی از پرتکرارترین موضوعات و مسائل در نظام آموزشی کشور در کنار تمام مباحث مربوط به مدرسه، معلم، درس، کتاب، کنکور و... تبدیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طرح رتبه بندی معلمان با اعلام محسن حاجی میرزایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

 رتبه بندی چه میزان به حقوق معلمان می‌افزاید؟

از مهر امسال تا به امروز که وزیر آموزش و پرورش خبر از تصویب نهایی این طرح در هیات دولت را داد، به معلمان وعده داده شد که زمان اعمال این طرح از اول مهر خواهد بود اما این وعده محقق نشده است.

رتبه‌بندی معلمان به صورت جدی دنبال می‌شود

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محوری به عنوان یک برنامه اولویت‌دار در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: مهم‌ترین تعریف مدرسه محوری مشارکت دادن دانش آموزان در امر تصمیم‌سازی در حوزه فعالیت مدرسه و تمرکز همه فعالیت‌های تعلیم و تربیت بر مدار مدرسه به عنوان رکن آموزش و پرورش است و البته تحقق این امر تنها با هم افزایی همه ارکان نظام تعلیم و تربیت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر نقش خیرین مدرسه ساز به عنوان شرکای راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور، ادامه داد: قدم گذاشتن در مسیر خیر و امر مقدس مدرسه‌سازی توفیق بزرگی است که نصیب نیکان این عالم می‌شود و بی‌شک خیرین مدرسه ساز با نقش پررنگ خود در امر ارتقای شاخص‌های فضای آموزشی می‌توانند در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نقش مهمی را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: رتبه‌بندی معلمان به صورت جدی و ویژه توسط دولت دنبال می‌شود که این امر نشان از توجه ویژه قوه مجریه به معلمان عزیز و تلاشگر دارد.

نوری با اشاره اینکه دولت حال حاضر دولتی مردمی است و مهم‌ترین اصل در اجرای برنامه‌های خود را شفاف‌سازی عملکردی میداند، تصریح کرد: نه تنها ارکان دولت بلکه همه اعضای شورای نگهبان عنایت ویژه‌ای به دغدغه‌های قشر عزیز معلمان دارند و نگاه ویژه‌ای به امر معیشت فرهنگیان دارند.

وی اذعان کرد: در بحث استخدام نیز اولویت دولت استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروهای توانمند و تحولی است و بی‌شک عدالت در استخدام باید از این طریق دنبال شود

کد خبر: 1132038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      وزیر هم طرف دولت هست .دولت به هیچ عنوان علاقه ای به اجرای رتبه بندی ندارد وعوام فریبی می کند.