طرح مجلس برای ساماندهی استخدام پرستاران و فوق العاده خاص آن‌ها

زهرا شیخی گفت: به جهت اهمیت موضوع تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و ساماندهی نیروهای شرکتی و فوق العاده خاص آنها، در قالب طرحی در حال بررسی دقیق و همه جانبه آن هستیم.

زهرا شیخی؛ سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره تعیین تکلیف پرستاران قراردادی بدون سهمیه و قراردادهای ۸۹ روزه گفت: به جهت اهمیت موضوع تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و ساماندهی نیروهای شرکتی و فوق العاده خاص آنها، در قالب طرحی در حال بررسی دقیق و همه جانبه آن هستیم. اهمیت موضوع از این منظر است که فعالیت پرستاران مرتبط با سلامت مردم بوده و باید وضعیتشان تعیین تکلیف و تصمیمی عاقلانه در موردشان گرفته شود چراکه مدتهاست موضوع از طرف مجلس ابلاغ می‌شود ولی در عمل تاکنون این مهم توسط مسولین اجرایی، عملیاتی نشده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام جزئیات اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاران

وی عنوان کرد: در حوزه قراردادهای کارکنان و میزان دریافتی آنان در سطح کشور بی‌عدالتی‌هایی وجود دارد و همه به آن واقف هستیم. همان طور که آقای قالیباف هم گفتند این موضوع تنها در یک وزارتخانه نیست و در همه وزارتخانه‌ها وجود دارد، در برخی بخش‌ها حتی از جهت تخصص، تحصیلات و اثرگذاری کار نیروهای شرکتی موثرتر هستند اما در یک اتاق دریافتی نیروی رسمی به مراتب بیشتر از نیروی شرکتی است.

شیخی تاکید کرد: قراردادهای ۸۹ روزه یکی از اشکالات اصلی است که بارها هم گفته شده اما وزارت بهداشت هنوز در حال انجام است. و این سوال برای ما هم وجود دارد که چرا مسولین اجرایی در عمل اقدامی جهت ساماندهی به شرایط پرستاران و تبدیل وضعیت آنها انجام نمی شود. این موضوع مهم و جدی است و باید با دقت بیشتر، اما با اولویت بررسی شود. رئیس جمهور نیز همین دغدغه را دارند و به سازمان امور استخدامی و دارایی ابلاغ کرده‌اند. ما نیز طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا در مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      یه مشت تندرو ریختن تو این مجلس که فقط حرف مفت میزنند
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      واقعا متاسفم من پرستاری هستم بیست سال هست دارم قراردادی کار میکنم هنوز تغییر وضعیت نشدم پرستار طرح هنوز یک سال نیامده چون سهمیه ایثارگری دارد رسمی قطعی میشود من زمان زلزله بم با دل و جان کار کردم آن موقع هم زمان استخدامی فقط نیروی غیر بومی سهمیه دار استخدام کردن نمیدونم چه بگم این عدالت نیست هیچ انگیزه ای دیگه ندارم این دو سال کووید خدا میدونه چه سختیهایی گذشت من این عدالت را در جامعه ی اسلامی قبول ندارم