ماجرای تجمع امروز کارورزان علوم پزشکی ایران چه بود؟

دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح جزئیات علت تجمع کارورزان‌ پزشکی این دانشگاه پرداخت.

آرش عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تجمع امروز کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: جمعی از کارورزان پزشکی دانشگاه، در اعتراض به ۱۱ ماه معوقه کمک هزینه تحصیلی دانشجویان و عدم پرداخت حقوق دانشجویان شهریه پرداز ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمع کردند.

وی ادامه داد: این تجمع در اعتراض به عدم افزایش حقوق ۲۰ درصدی اینترن‌ها مصوب وزارت بهداشت و عدم افزایش سالانه ۲۵ درصدی حقوق از طرف هیئت امنا صورت گرفت. این دانشجویان خواهان افزایش ۲۰ درصدی و ۲۵ درصدی حقوق کارورزان اعمال شود. همچنین این کارورزان شهریه‌پرداز نیز حقوقی تعلق نگرفته است، با توجه به اینکه در آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان، تمایزی بین کارورزان و کارورزان شهریه پرداز وجود ندارد.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارورزان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران رخ نداده است. تاریخ ابلاغ نامه افزایش حقوق به ابتدای سال ۱۴۰۰ باز می‌گردد،  اما این افزایش حقوق از ابتدا تا به امروز اعمال نشده است.

وی بیان کرد: نامه‌های مربوطه در زمینه افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارورزان از طرف هیئت امنای دانشگاه در شهریور ماه صادر شده و قرار است حقوق اینترن‌ها از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند اما متاسفانه از شهریورماه تا کنون هیچ افزایشی صورت نگرفته است.

اینترن‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران پیش از این تجمع به ریاست دانشگاه و معاونان نامه نوشته و موضوع تجمع و مطالبات خود را یادآوری کرده و اعلان کردند اقدامات الکتیو بیمارستان متوقف می‌شود اما اقدامات اورژانسی انجام خواهد شد.

ماجرای تجمع امروز کارورزان علوم پزشکی ایران چه بود؟

ماجرای تجمع امروز کارورزان علوم پزشکی ایران چه بود؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1132723

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد US ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      آن وقت باز جامعه می گوید اوضاع این بندگان خدا گل و بلبل است