بازی اصلاح طلبان در زمین موساد / هدف سناریوسازی ضد امنیتی با نام کاترین شکدم چیست؟

حضور کاترین شکدم در ایران و موضوعات مطرح شده پیرامون این خبرنگار غربی تحلیل‌های گسترده‌ای را همراه داشت، اما برخی اصلاح‌طلبان با هدف بهره‌برداری سیاسی به موضوع پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، کاترین شکدم پدیده‌ای بود که چندروزی فضاهای خبری و تحلیلی رسانه‌ها را مشغول کرد و رسانه‌های غربی با آب و تاب شکدم را جاسوسی معرفی کردند که توانسته با نفوذ و فریب مقام‌های کشور، به مراکز مهم نظام راه پیدا کند. همه این مطالب البته نشأت گرفته از یادداشتی بود که توسط همین زن در وبلاگ یک سایت اسرائیلی منتشر شد. این یادداشت هرچند 3 ماه قبل در این سایت صهیونیستی منتشر شده بود، اما عده‌ای با اهداف سیاسی آن را بازنشر کردند.

طرح نام افراد منتسب به سپاه پاسداران در جریان حضور شکدم در ایران که با پاسخگویی آنان همراه بوده است، سبب بهره‌برداری‌های سیاسی برای تخریب نظام و فضاسازی رسانه‌ای شد، در حالی که کاترین شکدم خود در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز تمام شایعات مطرح شده را رد و این را یک بازی رسانه‌ای غیراخلاقی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

کاترین شکدم جاسوسی برای اسرائیل را تکذیب کرد 

شکدم در این مصاحبه ضمن رد جاسوس بودن و دستیابی به اسرار دولتی اظهار کرد: من جاسوس نیستم که بخواهم اسراری را به اسرائیل بفروشم و اصالت یهودی داشتن به معنای اسرائیلی بودن نیست.

این خبرنگار غربی ضمن غیر اخلاقی خواندن تهمت‌های نسبت داده شده به او و برخی مسئولان ایران، این رفتار را «یک عملیات روانی» معرفی کرد که با اهداف و اغراض خاص انجام شده است. او ضمن تاکید بر عملیات روانی بودن شایعات مطرح شده، آن را اقدامی زشت و غیراخلاقی خواند. این گفت‌وگوی خبرگزاری دانشگاه آزاد با کاترین شکدم که با هدف شفاف کردن فضای رسانه‌ای کشور صورت گرفت، اما به مذاق رادیکال‌های اصلاح‌طلب خوش نیامد و سعی کردند موضوع را جور دیگری جلوه دهند. در همین راستا سایت اصلاح‌طلب دیده‌بان ایران در ادعایی عجیب گفته ایسکانیوز مصاحبه  BBC با کاترین شکدم را به نام خودش منتشر کرده است که مشخص نیست چنین ادعایی با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

برخی اصلاح‌طلبان دیگر هم در تکمیل این پروژه توئیت زدند که مشخص نیست پشت پرده این گفت‌وگو خبرگزاری ایسکانیوز بوده یا نه؟! اما مشخص است که مصاحبه برای خدمت به مقام‌های امنیتی انجام شده است.

اینکه ایسکانیوز گفت‌وگویی با کاترین شکدم داشته یا خیر، امری کاملاً مستند و واضح است که این مرقومه جای پرداختن به آن نیست، اما اصرار افراد منتسب به اصلاحات به نفوذی بودن کاترین شکدم با وجود اینکه خودش هم این مسئله را انکار می‌کند، امری عجیب است که مشخص نیست با چه هدفی صورت می‌گیرد.

بازی اصلاح طلبان در زمین موساد / هدف سناریوسازی ضد امنیتی با نام کاترین شکدم چیست؟

فواد صادقی از دیگر فعالان اصلاح‌طلب است که به قضیه ورود کرده و در گفت‌وگو با سایت انصاف مدعی شده که این خانم (کاترین شکدم) توسط موساد حمایت می‌شود. او می‌گوید: موساد می‌آید با بی‌بی‌سی این هماهنگی را انجام می‌دهند و مصاحبه ترتیب می‌دهند و به شکلی موضوع را تکذیب می‌کنند که کاملا در راستای همان اهداف خودشان است. یعنی به طعمه‌هایی که الان خیلی نگران هستند، همه آن مسئولانی که ممکن است مشکل اخلاقی و مالی داشته باشند، با  کدهایی که در مصاحبه بیان شده آرامش می‌دهند که قرار نیست چیزی را علنی کنیم. اینگونه هم بی‌بی‌سی، هم این خانم را با این مصاحبه سفید می‌کنند!

فارغ از اینکه چقدر این سخنان قابل اعتناست باید به این موضوع توجه کرد که فؤاد صادقی چطور توانسته به اطلاعات پشت پرده مصاحبه دست پیدا کند که می‌گوید مصاحبه شکدم با BBC فارسی طراحی موساد است؟ یعنی آقای صادقی با موساد یا BBC در ارتباط است که چنین محکم درباره طراحی‌های موساد علیه ایران سخن می‌گوید؟ اگر این سخنان را واقعی تلقی کنیم، باید گفت نشانه‌هایی از ارتباط با ضد انقلاب خارج نشین در اینگونه اظهار نظرها هویداست.

سناریوی احتمال جاسوس بودن کاترین شکدم را اما در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم، محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی احتمال فعالیت‌های نفوذی کاترین پرز شکدم در نهادهای حکومتی و در ارتباط با افراد را ناشی از فضای رسانه‌ای و جنگ روانی عنوان کرد و گفت: اطلاعاتی که در رسانه‌ها رد و بدل می‌شود آمیخته‌ای از مطالب درست و نادرست است که شاید برای مهندسی افکار عمومی طراحی‌های شده باشد و قابل اعتنا در نهادهای امنیتی نیست. ارکان امنیت ملی دو مؤلفه تمامیت ارضی و نظام سیاسی است و هر ادعای بدون سند و مدرک لزوماً به امنیت ملی کشور مربوط نیست.

کد خبر: 1133244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =