اساس رتبه بندی معلمان چیست؟

سر انجام تکلیف رتبه بندی معلمان مشخص شد و طبق آخرین اطلاعات بعد از اجرای این طرح، در سال آینده بر اساس پنج رتبه پرداخت حقوق معلمان اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در حال حاضر حقوق پایه معلمانی که رتبه اول را دارند 4 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق پایه حقوق این گروه در سال آینده به 5 میلیون و 600 هزار تومان خواهد رسید. معلمان رتبه دوم بر اساس قانون مذکور 55 درصد افزایش حقوق خواهند داشت. آن دسته از معلم‌هایی که در گروه سوم قرار دارند، حقوق ایشان تا 65 درصد بالا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

لزوم تسریع اجرای قانون رتبه بندی معلمان

معلمانی که در رتبه چهارم قرار گرفته‌اند، شاهد افزایش 75 درصدی در دریافتی‌های خود خواهند بود. معلم‌هایی که در پله پنجم قرار دارند نیز، حقوق سال آینده‌یشان 95 درصد افزایش خواهد داشت.

بنابر قانون رتبه بندی عده زیادی از معلمان در رتبه دوم و سوم قرار دارند و حقوق بالای 8 میلیون تومان خواهند داشت. یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که دولت تنها یک ماه برای تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی این طرح فرصت دارد. سپس این آیین نامه باید به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

رتبه بندی معلمان در پنج رده براساس معیارهای شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی و حرفه‌ای و همچنین تجربه آن‌ها انجام می‌شود. لازم به ذکر است که ارتقا معلمان از یک مرحله به مرحله دیگر حداقل با فاصله زمانی پنج ساله اتفاق خواهد افتاد. یعنی معلمی که اکنون یک رتبه را دریافت کرده، پنج سال در همین وضعیت ثابت می‌ماند سپس شرایط وی ارتقا پیدا می‌کند. طبق گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عددی که به حقوق معلمان اضافه خواهد شد تحت عنوان فوق العاده رتبه بندی معلمان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید جمالی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      چقدر احمقانه‌س، کی باور میکنه معلم رتبه ۵ الان ۴م دریافتی داره، این خبر پرده از پنهانکاری و لابی‌گری کثیف دولت و مجلس برای چپاول معلمان برمیداره، چون می‌خوان برای افزایش حقوق معلمان، یه مبلغ ثابت رو برای مجموع سه بند حق شغل، حق شاغل، و فوق العاده شغل برای همه معلمان در نظر بگیرن، بعدش بیان براساس پنج رتبه، درصد متناسبی از همون مبلغ ثابت رو بدن. یادشون رفته که توی بوق کردن که «حقوق هر معلم با خودش سنجیده میشه» خیلی احمقانه‌س که به معلم رتبه پنجم بیان ۹۰ درصد از ۴م رو بدن که جمعا میشه ۷۶۰۰ ت. من همین الان حکمم ۹م تومن هست و رتبه بندی حقوق منو کسر می‌کنه. تازه، اینکه میگن اکثریت معلمان در رتبه دوم و سوم قرار میگیرن، نشون میده حضرات دولتی و مجلسی دست در دست یکدیگر بشدت در تلاشند که آیین نامه رو در خساست بارترین شکل ممکن تدوین کنند که کسی به رتبه ۴و۵ نرسه. اگر اینطور باشه باید گفت ننگ و تف بر شما.