واکنش برنده سیمرغ جشنواره فیلم فجر به تعطیلی تئاتر طی دو سال گذشته

بازیگر فیلم «بوسیدن روی ماه» گفت: تئاتر دو سال گذشته به دلیل کرونا کاملا تعطیل بوده و دلیلی هم وجود نداشت که گروهی جمع شده و مشغول تمرین شوند، چون اجرایی وجود نداشت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ شیرین یزدان بخش پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر چندین پیشنهاد برای بازی در سینما دارم و مشغول مطالعه فیلمنامه آنها هستم، آثار خوبی هستند و به احتمال فراوان اکثرا با شروع سال جدید کلید بخورند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: درست است که هیچگاه خودم را بازیگر نمی‌دانم اما نکته اینجاست که وقتی تجربه بازیگری را پشت سر می‌گذارید حتی اگر بخواهید آن را کنار بگذارید بعد از چند وقت دلتنگ آن خواهید شد. برای من هم وضع به همین صورت است.

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌های بازیگران از پشت‌پرده سینما 

بازیگر فیلم «بوسیدن روی ماه» در همین راستا افزود: بازیگری راه سختی است که هرکسی توان و تحمل آن را ندارد، به تمرین و ممارست زیاد نیاز دارد، این طور نیست که بتوان یک شبه نام‌مان را بازیگر بگذاریم، شاید بتوان در یک فیلم یا چند اثر را بازی کرد اما بازیگر شدن به معنای واقعی یک پروسه طولانی مدت است. به بلوغ نیاز دارد و باید بدانیم چرا در این راه قدم برمی داریم.

وی با اشاره به رونق تئاتر در ماه گذشته افزود: با توجه به بهتر شدن وضعیت بیماری کرونا خدا را شکر می کنم که وضع تئاتر هم خوب شده و شخصا بعد از دو سال دوباره شروع به تماشای تئاتر کرده‌ام، هر بار که به سالنهای تئاتر می روم شاهد بازگشت مخاطب و رونق سالنها هستم، به نظرم این یک موهبت است که ما بار دیگر می توانیم تماشای تئاتر از نزدیک را لمس کنیم.

بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امیدوارم این مسیر در سینما هم ادامه پیدا کند، امسال تا جایی که شنیدم فیلمها خوب فروخته اند، البته تنها چند فیلم را دیدم اما به احتمال فراوان با فرارسیدن اکران نوروزی به تماشای چند فیلم بنشینم، البته این مدت بیشتر درگیر تماشای تئاتر بودم.

وی با اشاره به وضعیت سخت اهالی تئاتر در سال گذشته ادامه داد: طی حضور در سالنهای تئاتر و گفتگو با اهالی این هنر متوجه شدم که نسبت به سینما و تلویزیون شرایط بسیار سختتری را تجربه کرده اند، شاید در دوران کرونا در زمانهای محدودی سینما تعطیل بود اما همچنان تولیدات سینما و تلویزیون ادامه داشت و عوامل بابت آن دستمزد می گرفتند اما تئاتر دو سال کاملا تعطیل بوده و دلیلی هم وجود نداشت که گروهی جمع شده و مشغول تمرین شوند چون اجرایی وجود نداشت.

یزدان بخش تماشای فیلم و تئاتر را جذاب خواند و خاطرنشان کرد: من همیشه در ابتدا یک بیننده هستم، تماشاگر بودن برای من لذت خاصی دارد، حال گاها خودم هم بازی می کنم اما همیشه خودم را یک علاقمند به سینما و تئاتر می دانم و این شوق و علاقه را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

منبع: میزان

کد خبر: 1133887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =